lady_vip

Trådstartare
Min ena häst har ett stort tuggbehov och är på och pillar på allt! Finns det något jag kan sätta upp i boxen som hon kan tugga fritt på? Just nu går tänderna rätt friskt över skyddsplåten i stallet, spannar och hinkar har fullt med tuggmärken...

Annars har hon fri tillgång på hö, så hon gör inte det för att hon är hungrig och hon har alltid varit sån här, men nu när hon inte rids blir det värre.

//E

Sv: Tuggbehov

Kan ju vara att hästen vill komma åt trä.. i så fall så rekomenderar jag att du köper aspbarks pellets. Det sänker tuggandet av trämaterial garanterat. Och det är bra mot lösa magar och har andra bra egenskaper också. Det finns att köpa på Gårdservice syd i västerstad söder om hörby. 250:- för 25 kg och jag ger c:a 2dl till mitt varmblod och 1dl till shettisen
http://www.wiromin.se/

Sv: Tuggbehov

Om hästen har tugg behov, dvs äter på allt möjligt så kanske du skall ge hästen mera grovfoder... Eftersom hästen blir mätt genom att tugga ex antalgånger... hästen behöver stimulera sitt tuggbehov... lycka till:banana: :banana:

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 983
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 798
Senast: Jiovedi
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 490
Senast: Ajda
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 010
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka