em76

Trådstartare
"Ett annat bra bett är det mera westernbetonade TTEAM-bettet, konstruerat av Linda Tellington-Jones"
Hur ser ett TTEAM-bett ut och hur fungerar det?

Sv: TTEAMbett

TTeam-bettet hade jag hemma i ett halvår, men vågade aldrig prova det för att det såg så oergonomiskt och skarpt ut. Och då är jag inte särskilt skvättig vad gäller att prova skarpa bett... Jag tycker det är illa designat, med för bred och klumpig tungfrihet som allt för lätt går upp i gommen. Dessutom ger ju inte den tungfriheten någon tryckavlastning för tungan eftersom det sitter en klunsig kopparrulle som lägger en massa tryck på tungan. Det kan inte vara särskilt skönt för en häst att ha ett sånt bett i munnen...

Sv: TTEAMbett

Hej!
Min tränare har detta bett på hästarna. Hon tycker att det fungerar väldigt bra..hästen säker sig neråt framåt och kivas inte med munnen..sen är det bra att den finns en "roller" som stimulerar hästens tunga, även bra för hästar som vill lägga tungan över bettet eller trilskas med bett.

Men den ser ju hemsk ut och skulle vara rädd för att fastna i något när jag är ute och rider i skog och mark.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
721
Senast: fio
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 574
Senast: morgaine
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 225
Senast: Oknytt
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka