Trycköm hund

Sonic76

Trådstartare
MIn gamla tik blev ju genomgången i maj med röntgen av rygg bland annat
Dock hittade vi inte riktigt orsaken till hennes ibland plötsliga hälta som går över på några steg och att hon ibland släpar den tassen, man hör att klorna tar i i nåt steg ibland.
Men idag av en ren slum klämde jag på hennes högra bakben strax nedanför hasen på benknölarna som finns där, kan för mitt liv inte komma på vad de kallas och har inte min mobil som jag kan rita på bilder med, och fick en rejäl reaktion från henne.
Rejäl dvs hon morrade åt mig och stirrade på mig.
När jag klämde på varsin sida av benet och klämde ihop så att säga.
Vad kan det vara? mer artros? Ska ju på återbesök i augusti för ryggen som har pålagringar så tänkte vänta tills dess om hon inte blir sämre eller får mer ont.
Hon står enbart på tillskott av glucosamin och lite annat just nu, men kan ju tänka mig att hon kanske behöver lite mer.
Ska röntga hasen när jag kommer till vet så får vi se vad hon säger, hunden har redan en rehabplan, men den innefattar ju mer ryggen.
Skulle simning slita på hasen med eller är det ett alternativ under rehab?
Hunden är 10 år med långsamt växande juvertumörer så ingen op är aktuell då det inte är långsiktig prognos annars heller och hon ska inte tillbringa sin sista tid med en massa operationer och smärta i "onödan"

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 149
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Jag hittar rätt mycket om behandling av SI-leder på häst, men inget på hund så jag är intresserad av att höra om andras erfarenheter...
Svar
5
· Visningar
2 084
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa hej. jag är jätte kluven angående min älskade hund. han är snart 10 år gammal, en stor hovawarthane som på senare tid blivit annorlunda...
Svar
7
· Visningar
1 056
Senast: Zanza
·
Hundhälsa Hej alla! Jag är ny medlem här på forumet efter att ha bara hängt här och läst kloka trådar i något år. Tänkte därför skriva om min...
Svar
1
· Visningar
1 294
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka