Tryck eller brännmärken?

Bubbaz

Trådstartare
Var och tävlade för knappt 1 månad sedan och under natten mellan dressyren/precisionen och maraton (lör-sön) dök dessa märken upp. Ser ut som tryckmärken men kommer de verkligen över 1 natt???
Ovan ifrån dock lite sned vinkel
IMG_0326.jpg

vänster sida
IMG_0324.jpg

höger sida
IMG_0325.jpg

Knappt en veckan innan tävlingen klippte jag henne o då fanns inte märkena där. Under veckan innan tävling motionerade som vanligt med däckelunderlägg (har poly pad). Dressyren o precisionen kördes hon utan däckelunderlägg, då det anses (?) vara snyggare något vi gjort tidigare utan problem, märkte inget efteråt. Var dock lite stressad så jag tänkte väl inte så mycket på det heller utan spolade av henne o så. Dagen efter när jag gjorde i ordningen henne inför maraton upptäckte jag märkena. Klämde o kände igenom men utan reaktion från hennes sida. Selade ut henne, nu med underlägg, och körde. Fick ingen konstig reaktion under körningen, hon kändes även fräsch efter körningen.
Hon körs för det mesta med maratonvagn kan tilläggas så ingen tung vagn som ligger på.

Så här knappt 1 månad efter så får jag ingen reaktion när jag klämmer o känner över märkena, kan inte märka någon "förändring" i muskulaturen heller. Kan tillägga att hon haft semester sedan tävlingen för att hon förtjänat det ;)
Det jag börjat fundera över är om däckeln "bränt" pälsen då hon var nyklippt och utan underlägg?
Någon som varit med om liknande?? Eller bara har något vettigt att tillägga för jag har huvudbry!

Sv: Tryck eller brännmärken?

Det är ju riktigt skumt! Men det ser ju verkligen ut som märken efter däckelet(säger man så?)!
Men efter dina förklaringar verkar det konstigt att det skulle komma bara sådär.

Min häst har också fått såna fläckar på några ställen på kroppen, men där sitter den ingen sele eller så som kan orsaka dom märkena...

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar