Well yes ... och jag sa Texas istallet. Sorry about that. Faktum ar att han talade till ett jang nya rekryter OCH fortfarande skamtade om att han fatt sparken.

Trump sa inte bara att han tankt pa "Trump and that Comey thing" innan han sparkade Comey. Han tweatade ocksa, ett "hot" till Comey.
"James Comey better hope that there are no "tapes" of our conversations before he starts leaking to the press!"

OCH han har ocksa hunnit med ett hot till pressen.

"As a very active President with lots of things happening, it is not possible for my surrogates to stand at podium with perfect accuracy!" Trump tweeted. "Maybe the best thing to do would be to cancel all future "press briefings" and hand out written responses for the sake of accuracy???"

Gor han det blir det precis som i vilken diktatur som helst dar diktatorn bestammer exact vad folket ska fa veta.

Spicer "had no further comments" . My take is that the so-called-president is in deep shit om han inte lägger ner twitter.

Han var väl i Los Angeles?

Yes, han var i LA, medan jag fick for mig att han var i Huston. Inte for att jag forstar varfor det ar viktigt, men jag rattade det nar Oldie papekade mitt misstag. (post #1052) Comey var alltsa i LA nar han fick se pa en TV skarm langst bak i rummet att han fatt sparken.

Yes, han var i LA, medan jag fick for mig att han var i Huston. Inte for att jag forstar varfor det ar viktigt, men jag rattade det nar Oldie papekade mitt misstag. (post #1052) Comey var alltsa i LA nar han fick se pa en TV skarm langst bak i rummet att han fatt sparken.
Det är inte viktigt, det var bara fel. Oldies inlägg såg jag inte.

Nja jag är inte 100 på det. Rätt många republikaner börjar bli tveksamma och medvetande om att ett skifte i ett eller båda husen kraftigt skulle minska Trump;s rörelsefrihet så......

Det hänger på om han kan få igenom AHCA och spara $829 miljarder på Medicaid. Senaten lär ha rätt många invändningar mot House's förslag, sen ska samma justerade förslag tillbaka till House.
Där lär det ta stopp om inte Freedom Caucus får kollektivt slaganfall ... :D

Slutkläm i NY-Times-artikeln:

When we analyze a president’s utterances we tend to assume that there is some substantive process behind the words, that it’s part of some strategic intent.

But Trump’s statements don’t necessarily come from anywhere, lead anywhere or have a permanent reality beyond his wish to be liked at any given instant.

We’ve got this perverse situation in which the vast analytic powers of the entire world are being spent trying to understand a guy whose thoughts are often just six fireflies beeping randomly in a jar.

Vad som kommer ur det har ar svart att saga, men Comey har sagt att han vill be forhord publicly och ar beredd att svara pa alla fragor ... med de memos dar han har antecknat allt som sades i moten och telefon conversationer.
Vi hoppas att Trump aker dit pa "obstruction of justice" ... och aven om det inte kommer just nu ar det definitivt inte langt borta da det inte finns nagon hejd pa Trump's dumheter.

https://www.nytimes.com/2017/05/16/...ey-trump-flynn-russia-investigation.html?_r=0

Det här är också intressant läsning. Det måste ju verkligen närma sig slutet nu. Och apropå på Pence så är hans åsikter vedervärdiga, men jag tror ändå att han är ett säkrare alternativ för världen. Han är åtminstone inte oberäknelig.

Det tror jag inte. Vem skulle se till att det blev slut, Paul Ryan och Mitch McConnell? Så ser det ju verkligen inte ut i dagsläget, de har ju hållit verkligt låg profil i allt detta, och inte gjort antydan till en ansats att avsätta Trump.

Det tror jag inte. Vem skulle se till att det blev slut, Paul Ryan och Mitch McConnell? Så ser det ju verkligen inte ut i dagsläget, de har ju hållit verkligt låg profil i allt detta, och inte gjort antydan till en ansats att avsätta Trump.
Jag tror inte heller att det är slut, tyvärr. Jag tror han balanserar på en smal lina men lyckas hela tiden undvika att trilla ner. Han vet kanske var gränserna går, trots allt, eller också har han bara haft tur såhär långt. Men visst är det otroligt? Cirkus Trump varenda dag!! Dag ut och dag in! Man börjar vänja sig......

Jag tror inte heller att det är slut, tyvärr. Jag tror han balanserar på en smal lina men lyckas hela tiden undvika att trilla ner. Han vet kanske var gränserna går, trots allt, eller också har han bara haft tur såhär långt. Men visst är det otroligt? Cirkus Trump varenda dag!! Dag ut och dag in! Man börjar vänja sig......
Han är erfaren affärsman ;)

Jag tror helt enkelt det handlar om att någon måste driva fallet, och republikanerna vill inte. Så då får han hållas. Jag tror han i princip skulle kunna göra vad som helst, nästan, så länge republikanerna ändå tror att de kan få igenom skattereformen, sjukvårdsreformen, vapenlagar, abortlagstiftning och annat de vill genomföra, så spelar det (nästan) ingen roll vad Trump gör, han får vara kvar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka