Sv: Tröttnat? *väldigt långt*
Jo men mina föräldrar är inte så medvetna om bulimin. Sen har jag så himla svårt att sitta framför någon tant jag träffat några gånger och berätta om allt som är jobbigt.. Om du förstår vad jag menar?
Jag är 15, och nej.. jag tycker inte du är elak
Det är skönt att någon bryr sej.
Jag förstår mycket väl att det är jobbigt att prata med någon tant, det är just därför jag föreslår mentalträning!
Ofta behöver man komma en bit på vägen själv, ändra sitt tankesätt och veta själv vad man vill innan man kan få hjälp av psykologer.
Ofta kan man behöva byta samtals kontakt flera gånger innan man hittar någon som man verkligen kan få stöd av.
Sök på nätet efter böcker om mentalträning, LarsErik Unestål har skrivit många böcker, sök på mentalträning, ofta finns det kurser som är otroligt bra!!
Ibland finns det kurser inom olika förbund, kolla din komuns hemsida vad det finns för cirkelförbund.
Jag förstår att dina föräldrar har svårt att förstå fenomenet bullimi, jag har faktiskt inte träffat många som inte haft anorexi/bullimi själva som verkligen förstår
Vadå det är väl bara att sluta vräka/svälta sig
Nej det är ett svårt missbruk, mat måste man ju ha
Det är ju inte som alkoholisten som aldrig mer behöver dricka....
Ännu en andledning kan ju vara att dina föräldrar förebrår sig själva, det är enklare att välja att inte se...
Du är femton, du har hela livet framför dig!!!
Jag hoppas och önskar att du har styrkan att förändra ditt liv till det det faktiskt kan vara!
Om du inte kan prata med dina föräldrar om detta, sök upp människor som vill och kan hjälpa dig, världen är full av människor, även om det inte är blodsband så är de viktiga människor därute!
En främling är en vän du inte lärt känna än...är ett ordsspråk jag lever efter, men vet inte var när och hur men plötsligt står där en människa som man kan lära sig så otroligt mycket av!
Kämpa!!!! du är värd det
Kramar TinyWiny