Trötthet...........

doglover

Trådstartare
Misstänker att jag har en slags trötthet. Går inte att beskriva, men även fastän ja sover lite mer så är jag ändå trött? Och innan så var det att sov jag för mycket, mer än 8 timmar, så fick jag ont i huvudet och så resulterade det i att jag inte kunde sova på kvällen då jag blev så pigg.

Kan det ha och göra med järnbrist (som jag har haft väldigt länge, minst 1 år) eller något annat?

Sv: Trötthet...........

Ja, har man järnbrist så är det ju väldigt vanligt att man blir trött. Prova att äta järntabletter om du inte redan gör det. :)

Jag har osså järnbrist, har haft det hela denna graviditet och trots att jag äter järntabletter så sjunker järnvärdet för varenda BM besök. :crazy: Sist var det nere på 110, ska iväg på tisdag igen... Hon undrade om jag inte var trött, men konstigt nog så är jag inte det, inte det minsta...

När j ag var gravid fick jag så trög och hård mage då när jag åt dem så jag skippade dem. Hade så lågt järnvärde att jag blev jätteyr varje gång jag stod upp en stund. T.ex i kön till kassani affären.

Efter förlossningen så hade jag fortfarande väldigt lågt järnvärde.

Men funderar på att köpa dem igen och käka halv dos, dvs varannan dag och komplettera med multivitamin eller nåt.

Förra gången jag hade en sådan trötthet var jag gravid med Loke. Precis i början.

Håller på att bli förkyld, kan det vara det med?

Kan nog vara en kombination, tror du inte det? Testat hälsokostens alternativ? Äter du mycket grönsaker? Havregryn?

Brukar käka havregrynsgröt på morran när jag orkar göra det.
Grönsaker till middan, men skippar ibland det.

Funderar om det är kombination eller nåt annat. Är det nåt annat så vet jag kanske vad det beror på.

Men, man brukar väl bli lite halvseg när man börjar bli förkyld?

Vi har använt kondom........... Finns det chans ändå? Nä eller? Kondom ska ju stoppa alla små gubbar ju.

Ja får se om de blir bättre.

Det ska ju inte vara det. Det är säkert något annat. Idag känns de lite bättre, men på morran är ja alltid seg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 633
Senast: Twihard
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
549
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
534
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V