trött och tungt sto

E

ElinH

mitt sto ska föla om ca 2 vekcor... så det kan ju eg komma när som helst.
Idag verkar hon tycka det är jobbigt...lägger sig ner hela tiden...kliver upp en stund sen lägger hon sig igen...antar att det inte är så lång tid kvar.
Hon verkar tycka att det är tungt att gå nu och att lägga sig ner ser väldigt jobbigt ut.
Sitter och spanar på henne från fönstret nu.

Hon har inte blvit så extremt tjock som jag trodde hon skulle bli (shettis) tycker inte hon har en sån extrem mage som dräktiga ston oftast har, vad kan det bero på? hon är absolut bra mycket större än vanligt men inte sådär extremt rund..
Hon är väldigt liten i sig, 90 i mkh och väligt nätt.

Sv: trött och tungt sto

Hon kanske har förverkar. Mitt sto hade de ett par veckor innan, trodde nästan hon skulle föla då.
Har ditt sto fått nått föl tidigare? Isf kanske du vet eller kan få reda på hur hon vart tidigare eller om hon kanske fölat tidigare.
Mitt sto fölar alltid nästan precis på uträknat datum, så då vet man ju ungefär iaf.
Vad är de för stam på shettisen och hingsten du betäckt med?

Sv: trött och tungt sto

tack för svar!

jag tror också det kan vara förvärkar för nu är hon hur pigg som helst igen .
Det här är hennes första föl så tyvärr kan jag ju inte veta hur hon beter sig innan fölning eller om det är troligt att det kommer tidigare eller senare.

Har redan börjat kolla henne på natten genom att ha en webbcam vid hennes box

Mitt sto (Steneborgs Fair Lady) är e. Plutus v Dorpzicht RS 220 ue. Jolly Roger of Marshwood RS 215 och är betäckt med Upplundas Columbus RS 470 e. Haoudo RS 348

tror på ett himla vackert föl :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 482
Senast: Bison
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 114
Senast: fejko
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 045
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 964
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka