E
_Emma_
Min häst har nu den senaste tiden varit väldigt väldigt seg att rida och verkar vara allmänt trött. Verkar precis som om han inte orkar när jag rider honom, han har förut varit pigg och framåt att rida men nu orkar han knappt trava utan bara saktar in hela tiden så att man får driva på honom hela tiden.
Han är inte varm eller svullen någonstans på benen så dem tror jag inte det är något fel på. Han har heller ingen feber och går och betar som vanligt i hagen och har bra hull.
Han blev kastrerad för inte så jätte länge sedan då han var klapphingst, och hade då varit hingst i 6 år. Kan det kanske ha något med det o göra med homoner ?
Eller kan det kanske vara någon vitamin eller mineralbrist han har ?
Han har inte fått något extra i sommar utan bara gått på bete så har nu börjat ge han vitaminer och mineraler..
Någon som kanske har något förslag på vad det kan vara ..
Han är inte varm eller svullen någonstans på benen så dem tror jag inte det är något fel på. Han har heller ingen feber och går och betar som vanligt i hagen och har bra hull.
Han blev kastrerad för inte så jätte länge sedan då han var klapphingst, och hade då varit hingst i 6 år. Kan det kanske ha något med det o göra med homoner ?
Eller kan det kanske vara någon vitamin eller mineralbrist han har ?
Han har inte fått något extra i sommar utan bara gått på bete så har nu börjat ge han vitaminer och mineraler..
Någon som kanske har något förslag på vad det kan vara ..