Trött 7 veckors kattunge...?

J

Jozephin

Ja som några här kanske vet så skall jag skaffa katt.
Nu var jag över och tittade till lille "Sixten" som han heter.

Han är 7 veckor gammal och har tydligen inte börjat gå på "lådan" eller ens äta mat ännu. Diar fortfarande på mamman och han var idag väldigt trött.
Hon som "äger" honom nu säger att han varit trött sen helgen och inte lekt alls direkt... han verkar inte leka sådär som andra kattungar i den åldern gör. (?)

Jag skall ringa veterinären angående vaccination och tänkte att jag kanske behöver fråga om hans trötthet (etc) med men vill fråga er här på forumet om ni kan lugna min oro något kanske?

Jag tror visserligen att det kan vara så att han helt enkelt inte är lika långt fram i utvecklingen som andra katter men vad säger ni?
Är det normalt att vissa kattungar kan vara såna som min lille Sixten verkar vara?

//Orolig matte! :(

Sv: Trött 7 veckors kattunge...?

Vissa ungar är väldigt sena, och då bör de få stanna längre hos mamman, kanske till de är 16-17 veckor. Det kan ju vara något som är fel på honom eftersom han inte är pigg och frisk som en kattunge bör vara, jag hade definitivt rådfrågat vet innan jag hade bestämt mig för en sådan unge.

Mm har ju redan bestämt mig för att ta honom.
Och skulle kännas väldigt konstigt både för min egen skul och ägarens att helt plötsligt säga att jag inte skall ha honom. :(

Men skall ringa veterinären och fråga.

Han har ju haft sin "kattunge-kompis" som han mer eller mindre växt upp med i helgen vilket gör att jag hoppas att det är därför han är lite seg. :confused:

Jag har just nu en kull på 5 ungar. 1 av dessa håller sig avsides när de andra leker och vill leka försiktigare lekar än sina kullbröder som är riktiga "tigrar". De är nu 9v. Han är precis som din unge, äter mest av mamma och är inte itresserad av kattmaten, bara vällingen.

Honom kommer jag inte leverera förräns han är 15 - 16 veckor, eller om det blir så att han får stanna kvar, håller med Sassy om att en del ungar är sena.

Du lungade min oro rätt mycket. Tack!
:bow:

Jag tror nog att det mest är så att han är lite osäker och lite senare i utvecklingen men man blir ju såklart lite orolig.

Kom på att hon som har han nu sa att han kissar väldigt lite, alltså lute granna åt gången bara några droppar. Men det kanske är därför han inte går på lådan,,, (?)

Ursäkta mej, men fram tills kattungen är leveransklar, vilket dröjer läääänge till, så kan mycket hända..

Så att redan NU börja spekulera om han är frisk eller ej, är inget du behöver "o"roa dej med ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
540
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 160
Senast: Googlarn
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 302
Senast: Puffindog
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024