proxygirl555
Trådstartare
Efter ett flertal mån så ska jag nu ta bort min älskade häst Vi har kämpat på så in i bomben med henne men nu så ger vi upp med henne. Hon har haft kot- och hovledsinflammation, belastningsfång pga detta, och elischia. Allt på en gång. Nu så har hon bara sin dumma hovledsinflammation kvar men hon svarar inte alls på behandlingen. Det har nu gått 3 mån o jag har vart på 2 olika kliniker med henne.
Hur kan jag göra det bästa för henne nu när hon ska avlivas Ä*r det med avlivningsvätska eller med bultpistol? Jag har funderat lite och pratat med henne vet o denne anser att bultpistolen är den bästa eftersom det går så himla fort och hon kan få äta en massa betfor samtidigt som det händer. Men sprrutan så berättade hon att hästar kan känna en liten panik över att de ej kan röra sig ordentligt när de får lugnande. De är ju flockdjur. Jag har ingen aning om vilket som kan vara bäst utav dessa 2 sätt. Men jag funderar på bultpistolen Vad anser ni?
Detta är bland det jobbigaste som jag har varit med om.
Mvh Sandra
Hur kan jag göra det bästa för henne nu när hon ska avlivas Ä*r det med avlivningsvätska eller med bultpistol? Jag har funderat lite och pratat med henne vet o denne anser att bultpistolen är den bästa eftersom det går så himla fort och hon kan få äta en massa betfor samtidigt som det händer. Men sprrutan så berättade hon att hästar kan känna en liten panik över att de ej kan röra sig ordentligt när de får lugnande. De är ju flockdjur. Jag har ingen aning om vilket som kan vara bäst utav dessa 2 sätt. Men jag funderar på bultpistolen Vad anser ni?
Detta är bland det jobbigaste som jag har varit med om.
Mvh Sandra