Trotjänar avlivning

S

SassesCarloz

Kan bara berätta för er alla att OM du inte själv kör eller använder transport av levande häst till slakteri, går din vän till destruktion.
Det har tydligen livsmedelsverket bestämt.
Du kan alltså INTE avliva hemma och sen tro att du får betalt. Att ta bort en vän idag kostar enligt St-holms Nödslakt service 5 000:-. Ska nämligen ta bort en av mina på måndag. Att jag väljer de bolaget beror på lugn och väldigt kompetent personal. Att man sen inte kör med container är desto bättre.
Sen hur man väljer att göra är ju upp till var och en. Men de hästar jag fått ta bort genom åren har alla varit behandlade.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, suttit i dagar och läst här på forumet om avlivning av hundar. Och skriver därför jag vill få era tankar om mitt case. Jag har en...
Svar
14
· Visningar
3 088
Senast: Otherside
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 771
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 333
Senast: Mirre
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 116
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar