Sv: Trossnäs vs. Mantorp
Jag har tävlat på båda banorna nyligen, och båda tävlingsplatserna är jättefina! Trossnäs hoppbana är ofta något sur/blöt o lerig, nu i helgen när jag var där och det ösregnade höll jag på o gå omkull i varje kurva. Tyckte det var ganska dåliga vägbeskrivningar också i Trossnäs =/. Terrängbanorna är jättebra också. Trossnäs går ju hela tiden i skogen på sand o svårt att rida fel. När jag red lätt på c-ponny o debutant på häst hade de inga konstiga vägar alls, utan jättebra bana. Däremot är ju banan ganska backig, upp och ner oså. Det brukar vara en hel del som inte kan hålla tiden, fast jag red igen 20 sek (missade starttiden) =S, så det är inte omöjligt. Men om man har unghäst kanske man inte siktar på att hålla tiden stenhårt? Det kan ju iof bli lite mycket o starta allt på en dag. I Trossnäs står man i angränsade mindre stall, så då får hästarna mer lugn o ro. I Mantorp står man på travbanan, om man begär uppstallning, o då är alltid mer liv o rörelse. Under "Logi vid tävling" så hittar man till Asseduns hemsida, där ska det vara jättebra, o billigt, enligt hon som kom tvåa efter mig. Vet ett jättemysigt stall, med trevligt folk, som hästen får gå i hage också. ca 5 min från Cissi Liljas anläggning. Tycker att båda är lika bra, pröva dig fram. Vissa banor passar vissa hästar bättre.
Lycka till! =)