Tror ni hon är dräktig?

Josephine91

Trådstartare
Hej! Har inte varit hemma så mycket senare pga jobb och har då sovit hos mina föräldrar med sonen då jag släpper ut hästarna 06.00.
Hae sagt åt sambon att inte släppa ut katten då hon skulle kastreras. Men hon har nog råkat smita ut ändå. För kom hem förra veckan till den här magen. Känner inga rörelser. Och sista 5 dagarna tycker jag absolut inte hon har blivit tjockare om magen ( bara när Hon har ätit ) hennes tuttar är lite rösa och svullnar än vanligt. Sen tycker jag ju formen på magen är likt en dräktig katt. Hon är extremt kelen I vanligt fall och äter alltid. Mycket men aldrig är hon tjock. Så kan inte känna någon Bettendes förändring. Jo att hon inte mjauar vilket hon Annas gör mycket för att Jon vill ut eller ha sällskap. Va tror ni? Postar en bild sen 4 dagar tillbaka. Dock ca hon inte lika tjock idag för hon hade nog inte ätit frukost än. ( postar en bild från idag 25 mars 2018 I kommentarerna. Tack på förhand. Tanken är jag ska göra ultraljud men vill inte göra en om inte hon är dräktig ju. Bild 1 år från 19 mars.

Bifogade filer

• IMG_20180319_210001.webp
    IMG_20180319_210001.webp
    161,2 KB · Visningar: 321
Och detta är IDAG 25 mars 2018. Tycker inte hon see tjock ut här.

Bifogade filer

• IMG_20180325_101455.webp
    IMG_20180325_101455.webp
    266,2 KB · Visningar: 284
Risken finns absolut att hon är dräktig. Om du inte vill ha ungar eller inte vet om du kan hitta bra hem till dom så boka kastrering hos veterinär snarast och berätta att du misstänker att hon är dräktig så de kan avliva ungarna på en gång.
Finns redan på tok för många oönskade kattungar där ute.

Risken finns absolut att hon är dräktig. Om du inte vill ha ungar eller inte vet om du kan hitta bra hem till dom så boka kastrering hos veterinär snarast och berätta att du misstänker att hon är dräktig så de kan avliva ungarna på en gång.
Finns redan på tok för många oönskade kattungar där ute.
Klart risken finns.. Vill mer veta om nån här tycker dem anser henne dräktig... Redan Pratat med vet och dem har sagt att Är hon dräktig och enligt min beskrivning så är hon i så fall för långt gången att kastrera Uta risk för mammans liv också. Då jag ville kastrera. Hem är inga problem har redan 3 st vänner/familj som vill ha men jag vill mer se vad andrs enligt beskrivning och bilder tycker.

Ska mest troligen göra ultraljud ändå men ville se här med fler kunniga vad dem trored. Text och bilder.

Lita inte för mycket på vad vänner och familj säger nu, det kan låta helt annorlunda när det väl är dags att lämna kattungarna.

Även om du har tre hem, har du tänkt på hur du ska göra om det blir fler ungar? Spara alla och hoppas på det bästa eller spara tre och avliva de andra? Inte roligt, men ofta det bästa.

Kan ni inte svara på om Ni med tror hon är dräktig eller inte så KOMMENTERA INTE. NI HJÄLPER INTE ETT DUGG. Jag har redan pratat med vetinär och nu är det som det är. Tack!!!!!!!!

Kan ni inte svara på om Ni med tror hon är dräktig eller inte så KOMMENTERA INTE. NI HJÄLPER INTE ETT DUGG. Jag har redan pratat med vetinär och nu är det som det är. Tack!!!!!!!!
Men ingen kan veta på bara en bild. Tagga ner.
Röntgen eller ultraljud beroende på hur långt gången hon är. Och kastrera kan man fastän hon är dräktig, så mycket större är inte riskerna.

Hasta inte iväg på ultraljud eller röntgen med en potentiellt dräktig katt om du inte måste. Det är onödig stress för mamma . I regel gör man nästan aldrig UL på katt. De har tillräckligt kort leveranstid ändå, och du lär känna fosterrörelser innan det är dags så du hinner förbereda allt.

Hon kan säkert vara dräktig. Ta gärna bild på hennes bröstvårtor. Det är svårt att se dräktighet på en bild annars. Har ni någon aning om hur långt gången hon kan tänkas vara om hon är dräktig?

Klart risken finns.. Vill mer veta om nån här tycker dem anser henne dräktig... Redan Pratat med vet och dem har sagt att Är hon dräktig och enligt min beskrivning så är hon i så fall för långt gången att kastrera Uta risk för mammans liv också. Då jag ville kastrera. Hem är inga problem har redan 3 st vänner/familj som vill ha men jag vill mer se vad andrs enligt beskrivning och bilder tycker.

Ska mest troligen göra ultraljud ändå men ville se här med fler kunniga vad dem trored. Text och bilder.
Om veterinären säger att hon är dräktig så är hon nog det. I vilket fall som helst så lär du märka när ungarna kommer. Har du en plats åt henne där hon kan föda?

När du sedan förhoppningsvis hittat bra hem till ungarna, kan du kastrera henne. Fråga veterinären hur snabbt efter födseln mamman kan kastreras, så är du förberedd. Tipsa också gärna ungarnas nya ägare om kastrering, så bryts cirkeln av oplanerade kattungar.

Lycka till! Jättefin kisse, påminner sååå mycket om min Sixten...

Tack för lite bättre svar. Enligt vet över telefon tror de hon är iaf minst v6. Men gick endast att de på ultraljud. Och enligt vetinär på djursjukhuset är drt stötte risk att kastrera ju längre gången hon är. ( för jag ringde faktiskt från början för att göra en kastrering+abort ) Och dem ansåg trots dem heller inte vill man bidra till fler katter, att hon är För långt gången utifrån min beskrivning. Och där av bestämde jag med vet att hon ska gå denna dräktigheten och sen när kattungarna är runt v7 tror jag hon sa eller 8. Så kunde man kaster mamma beroende på hur snabba alla ungar är. Med att kunna tugga blöt mat. Dem kommet få BARF/vom precis som mamma =) just nu hsr dock mamma kattunge mat.

Boende har hon. Gjorde detta igår ( se bild) har gjort inne ute så kattungarna kan röra sig ut från boet när dem kan men fortfrande är inom en viss plats. Så när dem är ännu söttre kan dem först ta sig ut helt så vidare inte jag eller mamman bär ut dem helt.

Bifogade filer

• Snapchat-1792588406.webp
    Snapchat-1792588406.webp
    61,5 KB · Visningar: 251
Är denna bilen ok? Den är tagen d. 21 mars. Tycker dock inte dem är lika hallon röda idag som när bilden togs.

Bifogade filer

• IMG_20180319_210021.webp
    IMG_20180319_210021.webp
    252,7 KB · Visningar: 261
Är denna bilen ok? Den är tagen d. 21 mars. Tycker dock inte dem är lika hallon röda idag som när bilden togs.
Ser ut som det vi brukar kalla för hallon, så hon är troligtvis dräktig. Håll koll på henne. Enligt djurskyddslagen får du inte lämna henne själv när hon ska föda utan det är ditt ansvar att hålla uppsikt och vara närvarande. Lycka till!

Ser ut som det vi brukar kalla för hallon, så hon är troligtvis dräktig. Håll koll på henne. Enligt djurskyddslagen får du inte lämna henne själv när hon ska föda utan det är ditt ansvar att hålla uppsikt och vara närvarande. Lycka till!
tack för svar. iidag är hon smalare om buken men kanske lite mer tjock under magen. hon har lite torr flyting vid fiffi'n plus den ser svullen ut. har kollat över allt, ligger ing kattungar. kan hin smalna av fast fortfarande va dräktig ? hon har hallon tuttar än och ingen mjölk. fåe lön nu d.27 så ska boka besök för detta känns konstigt.

vi har haft skogskatter när jag va mindre men inga av dem smalnade av förren dem hade fött liksom.....

tack för svar. iidag är hon smalare om buken men kanske lite mer tjock under magen. hon har lite torr flyting vid fiffi'n plus den ser svullen ut. har kollat över allt, ligger ing kattungar. kan hin smalna av fast fortfarande va dräktig ? hon har hallon tuttar än och ingen mjölk. fåe lön nu d.27 så ska boka besök för detta känns konstigt.

vi har haft skogskatter när jag va mindre men inga av dem smalnade av förren dem hade fött liksom.....
Precis sista dagarna kan de se smalare ut. I annat fall brukar de inte smalna av, även fast man kan inbilla sig det :)

Precis sista dagarna kan de se smalare ut. I annat fall brukar de inte smalna av, även fast man kan inbilla sig det :)
Oj då hon kanske mycket längre gången än vad jag tror. Då kan det inte finnas mer är 2-4 bebisar för hon är inte alls stor redan innan hon smalnade av.

Oj då hon kanske mycket längre gången än vad jag tror. Då kan det inte finnas mer är 2-4 bebisar för hon är inte alls stor redan innan hon smalnade av.
Är hon så långt gången borde du ha kunnat känna fosterrörelser eller som knölar på magen när du känt på henne.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 262
Senast: regina11
·
Övr. Katt Vi har en honkatt, ca 3 år, steriliserad. Hon har förut varit yngsta katten och väldigt bra kompis med den äldre hankatten samt funkat...
Svar
0
· Visningar
855
Senast: maria_b
·
Katthälsa Har en katthona här hemma som är dräktig. Hon är tre år och ska få en kull för första gången nu. För två veckor sedan tog vi henne till...
Svar
1
· Visningar
2 070
Senast: copernica
·
Katthälsa Min bror har en katt som har lagt på sig en del senaste tiden. När jag kom på besök idag så var min första tanke att katten måste vara...
2 3
Svar
46
· Visningar
29 424
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar