Tror ni det kommer se helfånigt ut?

LinnK

Trådstartare
Vi håller på att planera lite smått för en budget-renovering av vårt tv-rum,
vi kommer byta takskivor till panelskivor och lägga nytt golv, tapetsera om och fixa till öppen spisen så den ser mera enhetlig ut än den gör just nu.

Problemet, eller dilemmat, är att vi även tänker byta ut soffa o soffbord,
den enda soffan vi båda fallit för,
som vi båda tycker är inom vår budget o som vi gillar utseendet på och som båda sitter skönt i (min sambo är jättelång, jag är jättekort) är formad som
ett U, eller en hästsko om det säger mera.

Får inte igång paint just nu, så jag kan inte rita hur jag menar, men har försökt visa med sträck nedanför, det är alltså två divaner, varav en kortare.

_______
I I
I

Tv-rummet är väldigt svårmöblerat, ena kortsidan består i princip av öppningen in till köket, ena långsidan har ganska stora fönster med ganska låga fönsterbrädor (balkong/altan utanför) och den andra långsidan tas upp till stor del av en stor inmurad öppen spis med kassett.

Så, vår plan är att ställa denna soffa längs den lediga kortsidan (mitt emot köket) och ha den långa divanen mot öppen spisen och den korta mot fönstren,
tror ni att det kommer se helt konstigt ut att gardiner/fönstret fortsätter ner bakom divanen (inte hela divanen, men en bit kommer ju hamna bakom).

Divandelen kommer ju såklart inte att stå kloss mot fönstret, utan det kommer vara ett mellanrum på kanske 60 cm eller så.

Sv: Tror ni det kommer se helfånigt ut?

Ojdå, såg nu att min 'fina' strecksoffa inte blev som jag tänkte, men det såg jag inte igår trött som jag var :D

Hittade en bild i mitt fotoalbum av soffan:

30053072.jpg

Det är alltså den högra, korta divanen som delvis kommer hamna framför fönstret. Jag försöker intala mig att det inte gör något att man inte kommer se den nedersta biten på gardinen på ena sidan..:D
(måtten på rummet gör dessvärre att det går inte att möblera på något annat sätt heller)

Tror det blir bra det där :) Så länge det är ett litet mellanrum mellan fönster o soffa är det inga problem. Det är faktiskt rätt mysigt att kunna sitta i soffan o titta ut. Vi har haft vardagsrum där enda stället att ha soffan är vid fönstret, o det har fungerat. :)

Det låter ju bra att ni tror att det inte kommer att se jättelustigt ut iaf :)
Tur man har Buke att fundera med ibland :bow:

Det är ju inga höga ryggstöd som kommer skymma iaf, och som ni säger,
kan nog vara mysigt att se ut över altanen, och sträcker man lite på nacken så ser man ner på landsvägen o gräsmattan :)

Gäller bara att se till att vi har råd o sen sätta igång nu då,
så kommer väl bilder när vi väl har fått klart (vilket kan ta si så där ett halvår eller så, men någon kanske vill se hur det blir ändå :) )

Vi har alltid haft hörnsoffan framför båda fönstren, har inte mycket att välja på om vi inte ska ha soffan framför öppenspisen eller dörren ;)
Fyra väggar, två med fönster, en med dörr och den fjärde med en jävligt ful öppenspis (vilket min sambo muraren alltid klagar på)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka