Tror ni Cartier blir bra till mitt sto?

Dagolina

Trådstartare
Hej
Ska betäcka mitt sto e. Positano H 997 u. New Foreststoet Dagolina RNF 169-s.
Har tittat runt och fastnat för Cartier eller Heartbeat. Jag vill ha en snygg hopphingst med goda rörelser och superstam. Just nu lutar det mest åt Cartier, eftersom jag inte sett vare sig bilder eller video på Heartbeats trav.

Stoet är 6 år och tävlar nu 110cm felfritt.
Hon är 157 cm och klassvinnare i korsningsklassen på Håska utställning med 39p.
Jag bor i London och har inte tillgång till bilder just nu, men om någon vill se henne så gå in på hemsidan (finns under min profil) och titta under bilder på Day Dream.

Hon har mkt bra skritt och galopp, men mer ordinär trav.
Bra ben, rygg, kors och djup men lite tendens till underhals.

Så vad tror ni alla med mer halvblodsvana än mig om Cartier till henne? :confused::idea:

Tackar på förhand :bump:

Sv: Tror ni Cartier blir bra till mitt sto?

Just halsen är Cartiers svaga sida, tyvärr. Kort

Cortez är ett säkert kort. Har lämnat hur många dugliga hästar
som helst, lämnar dessutom bra gångarter,hoppförmåga och
storlek. Värt att tänka på ...

Det rekomenderas att inte ta FAI till maidenston

Om du kontaktar Hästak kan de säkert skicka en dvd på Heartbeat:idea:

Har sett att Cartiers hals verkar lite kort, men samtidigt har inga av de föl som finns på hans sida dåliga halsar. Mödrarna ser även ut att vara av lite olika model men fölen ser alla ganska lika ut. Tänker därför att halssättningen hos honom kanske inte i så stor grad nedärvs? Om man nu kan säga detta efter att ha sett 6 avkommor :angel::confused:

Har någon sett Heratbeats trav?, hon kommer nog brunsta när som helst så de kanske inte hinner skicka dvd.

moderator får gärna ta bort detta om det inte passar in här...

men jag tog Cartier på mitt sto... hon tog sig inte alls även att vi försökte 3 gånger och det hittades absolut inga fel på henne (gjorde 4 back prov på henne samt de kollade på allt möjligt annat) jag har också hört en till som haft problem med honom på transport semin men såna som använt honom på färsk har det tagit sig utan problem.

Så om du ska använda Cariter så skulle jag råda dig att köra upp stoet till stationene han står på.

Jag är lirte kluven när det gäller Cartier, var på öppet hus på Eklunda i våras, Cartiers stam är ju :love:, men jag vart inte alls imponerad utav det jag såg, tyvärr. Han föll mig inte alls i smaken! Däremot Manhattan som dom visade också var helt underbar!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka