Tror jag gjort nåt i sömnen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag vaknade i morse hade jag nåt vitt, som torkad yoghurt ungefär, på armen och vid munnen där jag har lite akne.
Fattar inte vad jag gjort ... har några hudkrämer på nattduksbordet men om jag använt dem i sömnen borde det ju gått in i huden utan att torka.
Kanske varit upp och ätit yoghurt i sömnen och spillt? Eller smörjt med mycket Basiron och sen legat med armen mot?
Känns väldigt konstigt. :confused:
Kan ju nämna att jag tar insomningstabletter så då kan man göra knäppa saker i sömnen. En gång vaknade jag med eltandborsten i handen mot ansiktet och en annan gång fotade jag med telefonen, i sömnen(!)
Jag har börjat med detta de senaste åren, innan dess tror jag inte att jag gjorde saker i sömnen.

Frågan är vad jag kan ha gjort inatt. :confused:
 

Kanske värt att byta medicin om du gör saker i sömnen?

Har också haft det så, vaknat och inte vetat vad jag gjort tack vare medicin. Riktigt jobbiga uppvaknanden.
 
När jag vaknade i morse hade jag nåt vitt, som torkad yoghurt ungefär, på armen och vid munnen där jag har lite akne.
Fattar inte vad jag gjort ... har några hudkrämer på nattduksbordet men om jag använt dem i sömnen borde det ju gått in i huden utan att torka.
Kanske varit upp och ätit yoghurt i sömnen och spillt? Eller smörjt med mycket Basiron och sen legat med armen mot?
Känns väldigt konstigt. :confused:
Kan ju nämna att jag tar insomningstabletter så då kan man göra knäppa saker i sömnen. En gång vaknade jag med eltandborsten i handen mot ansiktet och en annan gång fotade jag med telefonen, i sömnen(!)
Jag har börjat med detta de senaste åren, innan dess tror jag inte att jag gjorde saker i sömnen.

Frågan är vad jag kan ha gjort inatt. :confused:
Med sådana mediciner så är det bäst att ta dom precis exakt innan du går och lägger dig. Man kan göra väldigt dumma saker annars.
 
Kan det vara torkat saliv, om du typ legat och sovit på armen? Har hänt mig då jag sover så, men vet inte hur du gör :)
Jo det kan det vara men blir det vitt och fnasigt då? Aldrig varit med om detta så vet inte hur torkad saliv blir.
Det är iaf möjligt att jag legat med munnen mot den delen av armen, testade nyss.
 
Jag tar alltid insomningstabletten + melatonin när jag släcker.
Melatonin får mig att drömma helt knäppa drömmar och ibland gå i sömnen (gjorde det en del som yngre) har flera gånger vaknat i soffan efter att ha tagit melatonin och fått sömnparalyser (kan också hända annars men inte alls lika frekvent). Så den kan vara en bov, hört flera andra som haft liknande upplevelser.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 356
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kom att läsa en bok om en man som råkat ut för en olycka och fått en ryggmärgsskada (”Smällen” av Kent Revedal). Boken var saklig...
Svar
0
· Visningar
476
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp