Tror att Taringa fått en rejäl stöt

M

mystar

Igår när jag kom hem från stallet betedde sig min honkatt jättekonstigt, hon vågade inte gå in i vardagrummet å var jätterädd för allt.
Min sambo berättade att vår ena jul-ljusstake låg på golvet och sladden var avbiten :( Taringa (katten) hade då legat på golvet å tittat på lampan.
Under hela kvällen vågade hon inte gå in i vardagsrummet utan höll sig i hallen och såg vettskrämd ut, men imorse var hon som vanligt igen, sprang och busade...

har hon fått sig en stöt? eller vad tror ni?

Det låter ju så på din beskrivning. Stackarn! :( Jag skulle ringa en veterinär och bara fråga om det är något särskilt man ska vara uppmärksam på i sådana fall. Om hon visar några senare symptom alltså.

Min katt fick mirakulöst aldrig någon stöt men mamma och pappa har fortfarande kvar vissa sladdar med rejäla bitmärken i. Måste kittla i tänderna :crazy:

mmm..hon verkar må bättre, äter normalt osv.

men vi har eg bara väntat på att den här dagen skulle komma, hon har nämligen ett otroligt tugg beroende, hon har tuggat sönder alla telefonsladdar, internet sladden, högtalarsladdar, lampsladdar, ja det mesta som finns att tugga av, men hon kanske slutar efter den här händelsen..

Jag har också en katt som tuggade mycket förut, och det visade sig att hon hade inflammation i tandköttet när vi åkte till veterinären.
Det är otroligt irreterande och smärtsamt för katten så om jag vore du skulle jag prata med en veterinär.
Både om att hon tuggar mycket och om att hon antagligen har fått en stöt.
Lycka till.

hon har garanterat fått en stöt.
om hon nu mår bra så se det så här,,,
hon tuggar nog aldrig igjen

Om sladden var av ska ni vara glada att hon lever och mår bra, 220 V/10 A dödar normalt en katt...
Ett tips är att smörja sladdar o dyl med fy-spray eller diskmedel, och, som nån annan sa, det skadar ju inte att kolla upp tänderna, tandköttsinflammationer är inte ovanligt hos katter.

Glad att jag inte har en katt med den farliga ovanan... :crazy:

Kolla henne ordentligt i munnen så att
hon inte har fått brännskador

Liknande trådar

Katthälsa Har en gammal katt som ändrat beteende de sista två dagarna. I förrgår åt hon och var på lådan som vanligt men igår noterade mamma (hon...
Svar
10
· Visningar
6 847
Övr. Katt Min katt har varit utekatt hela sitt liv, och det har varit världens liv om man inte tillgodosett hans behov av att gå ut NUUUUUU...
Svar
3
· Visningar
1 232
V
Övr. Katt Är det normalt att hankatter är elaka mot honkatter? Jag trodde grabbarna skulle vara antingen underlägsna töserna, eller...
Svar
7
· Visningar
1 682
Senast: veronican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka