Trombon 704

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Belive in magic
  • Startdatum Startdatum
B

Belive in magic

:p Hej! Jag har just köpt ett tvåårigt sto (halvblod?) Vem pappan är vet man inte utom att det är en dansk hingst, men mamman ska vara efter trombon 704. Hade gärna velat veta lite mer om han, så om det är någon som vill berätta lite om han så skulle jag bli jätte glad =)

Sv: Trombon 704

:) japp där hittade jag en bild på han =)

Om du får reda på vad pappan heter kan jag kanske hitta honom också. Har lite koll på danska hingstar :)

:rofl: ja jag ska försöka ta reda på det =) hade varit roligt att veta lite mer om hennes stam.

Trombon var själv en mkt trevlig hingst, han hoppade riktigt bra, tyvärr tävlades inte de gamla hingstarna som idag, har bara sett honom vara med på en dressyrtävling för hingstar för rätt många år sedan.
Trombons far Utrillo (elitpremierad) finns i många stamtavlor på våra svenska halvblod där han gjort stor nytta.
Trombons mor Lanita var ett elitpremierat sto, hade diplom och tävlade själv upp tom medelsvår hoppning.

Jag har själv en dotter till Trombon, hon har tävlat svår internationell fälttävlan och är numera avelssto hemma på gården. :)

/Pooh

Roligt att man får veta lite mer om han. Han låter ju som en trevlig hingst. ;)

Tack så mycket till alla som skriver =) :banana:

Trombon har inge ägare längre, för han dog förra året, 22 år gammal. När han dog ägdes han av Karl-Erik Andersson, Nolgården, Stenstorp.

Hade tidigare ett sto e.Trombon.Urtrevlig och enormt bussig att hoppa,rörde sig bra,men kunde vara lite tungriden första kvarten.I övrigt en supertrevlig individ som jag saknar.

Men han stod väl på Flyinge också ett tag, eller? Jag och min kompis praoade där två veckor för hundra år sen, och jag har bestämt för mig att Trombon var en av hingstarna jag fick borsta. (O, lycka! :D )

Det stämmer att Trombon var Flyingehingst. Han köptes dit som föl.

Han var verksam i avel i Flyinges regi 1985-1996 då hn togs ur avel. Sen sattes han in i avel igen 1999, och hade då sålts till sin siste ägare.

Värdelöst vetande kanske, men jag har en arbetskollega som red in Lenita, Trombons mamma.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden