Sv: Troll 660

Troll var brun med vita hår i pannan, 168 m.

Omdöme exteriör
Mycket god brukstyp med lång väl ansatt hals, bra sadelläge och kors. Välbenad med breda leder och skenor, obetydligt knätrång fram. Utmärkt skritt, god trav. 8 8 8 9 7=40

Bruksprov 5,5 år; gång 957 hopp 8/8

Troll själv tävlades upp till medelsvår hoppning men hade bara placeringar i lätt. Hans mamma lämnade Tarantella och Taquinne i medelsvår hoppning och Tariff i medelsvår dressyr. Tarantella har lämnat Faustino som är placerad i svår hoppning.

Troll kom från samma gren av stofamilj F.2 som bl a Feliciano gör, Fanny-linjen.

troll stog på ridskolan jag rider på.:)
Har inga bilder, har bara sett 1 bild.
Men var mycket vacker

Hej! Jag känner hans uppfödare. Han kommer från Ronneby ursprungligen men såldes vidare. Jag har även träffat på en avkomma till honom. Uppfödaren håller till på en ridskola i Karlskrona.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
716
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur