miumiu
Trådstartare
Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga, eller äldre hästar säljs betydligt billigare än när jag köpte min egen 2021. Då var det huggsexa om fölen och dom flesta var tingade redan i magen kändes det som. "Min" uppfödare hade flera intressenter på min häst. Nu har han en helbror som är till salu och intresset har varit svalt. Några tingade honom men ändrade sig sedan i sista minuten.
Men ven priserna på ordinära ridhästar som kanske presterat i lätt klass känns som att dom har droppat en del i pris? Och små ponnys, en normal trevlig B-ponny utan direkta tävlingsmeriter låg kanske på 70-80 000kr då när jag kollade sist, nu känns det som att likvärdiga ponnys säljs för nästan hälften av det priset.
Men ven priserna på ordinära ridhästar som kanske presterat i lätt klass känns som att dom har droppat en del i pris? Och små ponnys, en normal trevlig B-ponny utan direkta tävlingsmeriter låg kanske på 70-80 000kr då när jag kollade sist, nu känns det som att likvärdiga ponnys säljs för nästan hälften av det priset.