trög fråga ang. propp

Sipuli

Trådstartare
öh, ja... är nästan lite pinsamt att fråga det här, men eftersom att jag inte riktigt förstår så känns det illa tvunget, haha.

Det står iallafall såhär:

Klass 12 LA:1 2007
Avd. A Lagdeltagare
Avd. B Individuell

Betyder det alltså att klassen endast är öppen för lagdeltagare? :o I avd. A då...

Sv: trög fråga ang. propp

Det betyder att alla kommer att tävla i samma klass i lottad ordning men de som tävlar lag ska anmäla sig till avd.A (var det va?) och det som inte ska tävla lag anmäler sig till avd.B. Det är för att de ska kunna skilja på ekipagen sedan när det är prisutdelning och så!

Ahaaa, på så vis! Och du är helt säker på detta? Tusen tack :bow:

Jag tolkar det såhär:

Du som ska rida i lag ska anmäla avd A, och om du dessutom vill starta individuellt i klassen, så ska du även anmäla till Avd B.

De som inte ingår i ngt lag, ska alltså bara anmäla avd B.
Om du bara vill rida i laget och inte individuellt ska du bara anmäla avd. A, annars båda.

Så har det varit på de lagtävlingar jag ridit. Om du vill ha mer säkert svar, så skulle jag vilja se proppen.

...och på de lagtävligar jag varit på har det varit obligatoriskt för lagdeltagare att även rida individuellt :idea:

Ah, jag är verkligen trög. :o Tänkte inte alls i de banorna... Proppen finns här.

Japp, jag tycker fortfarande att det är som jag skrev!

Precis som Prince_Fair skriver så är det på vissa ställen obligatoriskt att rida även individuellt i lagklassen. Det nämns dock inte ngt om detta i proppen, så här kan du nog välja (dock kan det ju stå ngt särskilt i era regler för div II, det vet jag inte)

Helt utanför frågeställningen, men vad låga anm/startavgifter ni har!!;) :D
Nu rider jag ju visserligen häst och inte ponny (och där får man ju åtminstone pengar när man blir plac), men ändå.

Ja, fast jag ska ju inte rida i ngt lag, så behöver inte bekymra mig om det... trodde bara att ingen annan än lagdeltagarna fick starta i avd. A. :o Dumma jag. :angel:

Haha det förtjänar vi! Det är MINST 5 mil till närmaste tävling, till övriga tävlingar är det iallafall 12 mil så vi har nog aningens dyrare bensinkostnader än ni där nere. ;)

Haha det förtjänar vi! Det är MINST 5 mil till närmaste tävling, till övriga tävlingar är det iallafall 12 mil så vi har nog aningens dyrare bensinkostnader än ni där nere. ;)

Hur är det på hästtävlingar "där uppe"? Är de också billiga i start/anm. avg?
Här "nere" kostar ju en dressyrklass i stort sätt aldrig under 150 kr och ofta upp mot 200 kr.
Man ska kanske flytta uppåt i landet:D ;)

:eek: Hjälp vad dyrt! Klasser upp till msv kostar oftast iallafall under 120 kr, ibland under 100 kr. För ponnyer kring 80 kr. Så visst är det en rejäl skillnad! :)

Okej, jag tävlar i Umeå området på storhäst och på lokala tävlingar brukar priset ligga kring 80-100kr.
Regionala tävlingar 100-200kr per klass. (dyrare desto svårare klass)

Det är bara att anmäla. Arrangörerna brukar själva ha koll på vilka som ska rida i lag och inte... De som ska rida lag brukar dessutom oftast skriva på sin anmälan vilket lag de deltar i så som sagt, det är nog bara att anmäla.
Lycka till på tävlingen! :bump:

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om detta är nytt i TR? Jag hade ingen kännedom om det tidigare, men har å andra sidan inte haft unghäst på ganska länge...
Svar
1
· Visningar
1 025
Senast: Shaklima
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 580
Senast: Tinuri
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 520
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka