Trodde hon köpt drömhästen – drogs in i smuggelhärva

Sara trodde att hon hade köpt en frisk hingst i sina bästa år.
Men när transporten kom möttes hon av en avmagrad krake med rivmärken på kroppen och sprickor på hovarna.
Vad Sara inte visste var att hästen bar på en mörk hemlighet.

Hur kan man tro att man ska kunna få en frisk 13-åring plus transport från Irland till Sverige för bara 50000 kr? Är inte det helt orimligt?
Man får oftast maximalt det man betalar för - det var väl snarare att de flesta skulle bli högst förvånade om en häst i den prisklassen inklusive transport skulle vara en frisk 13-åring. Här var det mest transporten som var av värde skulle jag tro. Hon fick dock en fin kompis om än gammal.

Man får oftast maximalt det man betalar för - det var väl snarare att de flesta skulle bli högst förvånade om en häst i den prisklassen inklusive transport skulle vara en frisk 13-åring. Här var det mest transporten som var av värde skulle jag tro. Hon fick dock en fin kompis om än gammal.

Jag förstår bara inte hur hon kunde tro att hon skulle få en frisk 13 åring för det priset när transport ingick...

Ytterligare en anledning till varför man inte ska köpa en häst som man inte har träffat, alternativt som någon man känner och litar på har träffat.
Klart man kan köpa en häst man inte har träffat. Mina senaste 8-9 hästar har jag köpt osett och ingen av dem har varit något liknande det här. Hästarna har kommit från Holland, Sverige, Belgien och Tyskland. Jag anser det mer handlar om okunskap. Man ska inte köpa häst osett om man är oerfaren vid hästköp.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 021
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 192
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
15 970
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 592
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Malignt melanom?