Sv: Trist!

Samtidigt förstår jag din reaktion, hellre ett besök för mycket hos vet, än en gång för lite.

Hoppas magen lugnar ned sig iaf..

Lycka till på "skyddet" i helgen !
 
Senast ändrad:
Sv: Trist!

Vår hund hade/ev. har (man vet ju aldrig om det finns kvar trots massa neg. prover) Erlichios, han hade febertoppar (39+), var trött, väldigt hängig och fick ont i benen. Magen var dock helt som vanligt på honom men det kanske är olika på olika hundar.
Han fick även testikelinflammation två ggr (kom av Erlichiosen enl. vet.) som gjorde att vi fick kastrera honom nu för 2 veckor sedan. Nu har han som grädde på moset fått problem med magen (han gnäller som en tok i cirka 15 min. direkt efter att han har ätit, får ont i magen verkar det som, troligtvis av all medicin.. Så nu går han på dietmat med ris och fisk.), det tar liksom aldrig slut med eländet :crazy:

Han hade sjukdomen i omkring 12-13 månader. Hemskt, man vaknade om morgonen bara för att höra mamma säga "Tyson är sjuk, IGEN".. :cry:
Jag trodde ärligt talat flera gångeratt han inte skulle klara det. Dock tog han så bra på penicillinet så vet. tyckte vi skulle försöka med upprepade kurer. Och det hjälpte ju :love: :bow:

Hoppas verkligen INTE det är Erlichios, HEMSKA sjukdom :crazy: :cry:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Trist!

Álin skrev:
Vår hund hade/har (det finns kvar i kroppen men det har försvagats rejält av penicillinkurerna och ligger i dvala s.a.s) Erlichios, han hade febertoppar (39+), var trött, väldigt hängig och fick ont i benen. Magen var dock helt som vanligt på honom men det kanske är olika på olika hundar.

Hoppas verkligen INTE det är Erlichios, HEMSKA sjukdom :crazy: :cry:

Borde inte vara Erlichios för han är nu pigg som vanligt, han borde inte bli bra på 1 dag. Men alla hans symptom pekade på det, efter som han var så stel o hängig o spydde o hade räser bajs.
 
Sv: Trist!

Vår vovve hade feber på förmiddagen, på eftermiddagen var han "frisk". Var frisk i ett par dagar, sedan var han dålig i en vecka. Så det KAN vara lömskt som bara den.
 
Sv: Trist!

Calazirya skrev:
Fast tror inte en hund som fått den sjukdomen beter sig som vanligt mellan topparna.

Exakt så tro jag också, han borde inte vara så här jäkla pigg som han är nu om han var så dålig i lördags, och söndag kanon pigg bara räser bajs och i dag lika pigg som vanligt.

I dag hare han fått ris med en liten klick klass i maten men inge skit ännu så det vet jag inte om de är fastare i dag.
 
Sv: Trist!

Det har gått kanon!

Jag Strunta i veterinären råd o ge han ris i 10dagar med vit fisk jag prova o ge han Klass i dag o han sket så fast o fint i kväll så :angel:

Efter som han är bra i hull nu och inte allt för länge kvar till första tävlingen i år.

Nu låter det som jag inte bryr mig om han alls bara ser till tävlingen.
Men hade det inte funkat i dag att han fortfarande hade varit lös i magen hade jag avanmält mig, men som det var att det var fast och fin så beslöt jag mig för o satsa på tävlingen.
 
Sv: Trist!

Skönt att han mår bra i magen igen! Hoppas det håller i sig till tävlingen så du kan var med!
 
Sv: Trist!

Lillaloppan skrev:
Skönt att han mår bra i magen igen! Hoppas det håller i sig till tävlingen så du kan var med!

Det gör det nog tyvärr har jag inte tränat så¨mycket som jag vill så jag har inga större förhoppningar o få bra P men vi får se, han kan överasska det är det som är roligt med han.

Tack alla som brytt sig
 
Sv: Trist!

cillamuffins skrev:
äh du får hoppas att han vilat sig i form. lycka till!

Fick reda på något trist i dag det är att det är ingen tävling nu nästa söndag. För få deltagare på söndag. Men tävling på lördag o då är jag bort rest, men kan ev ordna det ändå så jag kan tävla ändå.

men man har lagt ner så mycket tid nu i 14dagar då vill man tävla också.

Sen får jag min revanch för tävlar jag på lördag får jag min gammla figurant som slog Piru som fan när vi träna där, så det var tack vare han vi gav oss där.
Ska bli så härligt o sända Piru i Modprovet på han:devil:
 
Sv: Trist!

Har hört att det gått många olika virus bland hundar just nu. Bla vinterkräksjukan. Min goda vän och uppfödare hade fått en släng på sina hundar. Dom hade precis samma symtom som din. Väldigt hängiga, lösa i magen osv. Dom känner sig säkert lika vissna som vi gör när vi blir sjuka. Skönt att din hund mår bättre nu.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 476
Senast: Ela
·
Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 882
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp