Triggerfinger/böjfinger

sthu

Trådstartare
Jag har haft problem med att fingrar och tår liksom låser sig i konstiga lägen och jag får tvinga tillbaka dem i rätt läge.
Lite googlande säger att det kan vara triggerfinger/böjfinger.

Någon med erfarenhet? Kan det drabba tår också?
 
Jag har haft problem med att fingrar och tår liksom låser sig i konstiga lägen och jag får tvinga tillbaka dem i rätt läge.
Lite googlande säger att det kan vara triggerfinger/böjfinger.

Någon med erfarenhet? Kan det drabba tår också?
Jag har det i båda tummarna sen så länge jag kan minnas. Opererade den vänstra för typ 15 år sen. Den hakar inte upp sig längre men jag har dåligt kraft i den. Höger är inte opererad och senaste tiden krånglar den mkt, men har gererellt problem med händer och fingrar.
 
Jag har haft problem med att fingrar och tår liksom låser sig i konstiga lägen och jag får tvinga tillbaka dem i rätt läge.
Lite googlande säger att det kan vara triggerfinger/böjfinger.

Någon med erfarenhet? Kan det drabba tår också?
Ja, även tårna. Check på båda för mig.
 
Så man kan få det i tårna med. Är det operation som gäller där med om man vill bli av med det?

@turbofling finns det inga alternativ till operation? Hur går man till väga för att få hjälp?

Det vet jag inte, finns säkert olika "grader" av problem och mkt kan ju ha hänt senaste 15åren när det gäller behandlingar.

Jag kontaktade vårdcentralen.
 
Så man kan få det i tårna med. Är det operation som gäller där med om man vill bli av med det?

@turbofling finns det inga alternativ till operation? Hur går man till väga för att få hjälp?
Mina besvär kommer o går. Arbetsterapeut kan prova ut ortoser vid behov. Även ortopedtekniker kan vara till hjälp (skosulor/skor). Börja med närmaste arbetsterapeut/rehabmottagning.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Sen ca två veckor har jag varje morgon vaknat och haft två fingrar som är svåra att räta ut. En led i vardera fingret låser sig och när...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: Rosett
·
Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min...
2
Svar
21
· Visningar
1 361
Senast: NilHe
·
IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
511
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 047
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp