Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har det i båda tummarna sen så länge jag kan minnas. Opererade den vänstra för typ 15 år sen. Den hakar inte upp sig längre men jag har dåligt kraft i den. Höger är inte opererad och senaste tiden krånglar den mkt, men har gererellt problem med händer och fingrar.Jag har haft problem med att fingrar och tår liksom låser sig i konstiga lägen och jag får tvinga tillbaka dem i rätt läge.
Lite googlande säger att det kan vara triggerfinger/böjfinger.
Någon med erfarenhet? Kan det drabba tår också?
Ja, även tårna. Check på båda för mig.Jag har haft problem med att fingrar och tår liksom låser sig i konstiga lägen och jag får tvinga tillbaka dem i rätt läge.
Lite googlande säger att det kan vara triggerfinger/böjfinger.
Någon med erfarenhet? Kan det drabba tår också?
Så man kan få det i tårna med. Är det operation som gäller där med om man vill bli av med det?Ja, även tårna. Check på båda för mig.
Så man kan få det i tårna med. Är det operation som gäller där med om man vill bli av med det?
@turbofling finns det inga alternativ till operation? Hur går man till väga för att få hjälp?
Mina besvär kommer o går. Arbetsterapeut kan prova ut ortoser vid behov. Även ortopedtekniker kan vara till hjälp (skosulor/skor). Börja med närmaste arbetsterapeut/rehabmottagning.Så man kan få det i tårna med. Är det operation som gäller där med om man vill bli av med det?
@turbofling finns det inga alternativ till operation? Hur går man till väga för att få hjälp?