Trickträning

Youmeoh

Trådstartare
Vad var det för adress till den där sidan om trickträning?? Hittar den inte :confused:

(Edit: Idag gjorde vi det!! Fegisen satte upp framhovarna på pallen. Tog ett tag, men det var det värt :bump: :bump:
DSCF0009.jpg
)

Sv: Trickträning

Vad var det för adress till den där sidan om trickträning?? Hittar den inte :confused:

(Edit: Idag gjorde vi det!! Fegisen satte upp framhovarna på pallen. Tog ett tag, men det var det värt :bump: :bump:
DSCF0009.jpg
)

Du hittar info på horse-vision.se
lycka till:)

har en liten fråga bara; om man lär sin häst att stegra, är det då inte stor riskt att hästen använder detta för att slippa undan? Alltså, om du kräver ngt av din häst som den inte vill/orkar göra, så kommer den helt eneklt ställa sig på bakbenen?

Jag ville/vill väldigt gärna lära mitt sto att stegra, men min tränare ansåg att det var det dummaste man kunde göra... Kanske en dum fråga men kan man rida hästarna "normalt" efter att de tricktränats? Vad har man för kommandon?

//Elánor

Du ska inte lära din häst att stegra. Det finns lämpligare övningar för nybörjare till exempel att stå kvar medan du går iväg, gå över presenningar, ta godis under ett bakben eller mellan frambenen.

Se http://www.trick-training.nu/

Liknande trådar

Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
586
Senast: Hellhound
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 953
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 903
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått krypa till korset och stänga av mitt vardagsrum. Igår var det under -17 grader ute och temperaturen i köket ville inte...
2
Svar
25
· Visningar
2 387
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar