Trickträning - var börjar man?

Q

qrumelur

Har upptäckt att det är många (?) här som håller på med trickträning! :laugh:
Jag tycker att detta verkar mycket spännande, särskilt för "lillhästen".

Hur börjar man? Var finns det litteratur? Tränare?

Jag är jättenyfiken! :-)

Sv: Trickträning - var börjar man?

jag kan tipsa om att söka, det finns säkert hundratals trådar.

googla även klickerträning häst och trickträning häst så kommer massa bra tips.
dock rekommenderar jag att kontakta nån intruktör som kan hjälpa er börja. :) som med allt kan det bli väldigt fel om man inte har det klart för sig. både emd klickerträning och annan trickträning.

KL.
Eftersom det är väldigt viktigt att man få till rätt tajming rekommenderar jag verkligen att du jobbar med en tränare i början. Hästen lär sig ofta snabbt och det kan bli knepigt att få den att "lära om".

Lycka till förresten!

jag har tricktränat lite kommandon och lite annat kul, vacker hov, buga, backa. Nu ska jag börja jobba med fluga höder och fluga vänster dvs när man säger höger ska hon svänga huvudet år höger och titta på magen och samma sak fast åt vänster när man säger fluga vänster..

Är alltid lite roligare att hitta på annat än att ALLTID bara rida..
bara fanstasin sätter gränser!

Kontakta gärna tränare, kolla med din lokala ridklubb om det finns fler så kan ni ju dra ihop en clinic :) allt är roligare tillsammans eller hur

Lycka till

Har en D-ponny som jag tränat en hel del trickträning med! Hon kan buga, stegra, pussas, gå till höger/vänster om mej beroende på vart jag pekar, inkallning, skrapa med hoven, början till spansk skritt och rida utan träns (då det henne passar) Jättekul tycker jag! Söker man på google hittar man nog både det ena och det andra! Vet att det finns en bok som heter just trick träning och finns de som lär ut en del om i landet, horse-vision.se?
Kan passa på att fråga om någon har nån idé på vad nästa steg kan bli för oss, tänkte lära henne en riktigare levad och prova kapriole! men är mer sugen på de "ej dominanta" saker som underkastar hästen lite och kräver förtroende, hur ser vägen till ligga och kompliment ut? :-)

Liknande trådar

Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: Pegasus63
·
Hästhantering Hej! För att göra en lång historia kort kan jag nu inte rida min älskade ponny lika mycket längre. Han är 24 och har varit min bästa vän...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: IrisW
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 401
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar