Trickträning / Ligga ned?

U

Unluck

Hejsan! Jag tricktränar min häst och har länge försökt lära min häst att ligga ner... Men det har aldrig gått! :( Nu vill jag göra något åt detta och ber er om hjälp! :angel:

Hur gör jag för att få min häst att lägga sig ner på kommando? Min häst kan vissa trix sedan tidigare; Youga, Youga uppsuttet, Krama, Buga, Vacker Hov och Stegra. Han gör bara youga om jag sitter bredvid, och går upp när jag går upp. Hade gärna viljat lära honom buga när man bara har spöt i marken också.

Ett annat trick som också är intressant men inte lika aktuellt är att "sitta upp genom halsen", dvs, hästen har huvudet nedåt, tar upp det och ryttaren tar sig till ryggen.

Alla svar tas tacksamt imot :bow: :rofl:

Sv: Trickträning / Ligga ned?

Har hållt på med western i många år och det här är inget som jag och mina vänner tränar.. Du kanske får bättre svar i något annat forum och inte under western?!

Den här frågan passar ju inte in på westernforumet, du kanske får bättre svar i något mer lämpligt forum!

:)

Hejsan! Jag tricktränar min häst och har länge försökt lära min häst att ligga ner... Men det har aldrig gått! :( Nu vill jag göra något åt detta och ber er om hjälp! :angel:

Hur gör jag för att få min häst att lägga sig ner på kommando? Min häst kan vissa trix sedan tidigare; Youga, Youga uppsuttet, Krama, Buga, Vacker Hov och Stegra. Han gör bara youga om jag sitter bredvid, och går upp när jag går upp. Hade gärna viljat lära honom buga när man bara har spöt i marken också.

Ett annat trick som också är intressant men inte lika aktuellt är att "sitta upp genom halsen", dvs, hästen har huvudet nedåt, tar upp det och ryttaren tar sig till ryggen.
Alla svar tas tacksamt imot :bow: :rofl:

:crazy::crazy:
Har inget att svara dig, då jag aldrig förstått mig på trickträning.
Men varför i hela friden ska du ta dig upp på hästen genom att klättra på halsen? Insane!

Hittade inget bättre forum för detta :)
Kom gärna med förslag på bättre forum :P

"Klättra" i halsen är ingen bra förklaring, vet dock inte hur jag ska förklara så att ni förstår... tyvärr...

Du kan ha den i hästhanterings forumet istället :p
Man kan nog säga att hästen slänger upp ryttaren med hjälp av nacken. Hästen tar ner huvudet, man ''lägger'' sig på nacken och hästen tar upp huvudet, man lägger benet över ryggen och man sitter på hästens rygg :)

Okej, tack för tipsen, speciellt det andra! :D Måste ut och pröva!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Hästhantering Vill ha lite tips på hur man kan aktivera en senskadad häst som kräver mentalt jobb? I dagsläget får hon inte gå så mycket. Till och...
Svar
8
· Visningar
2 430
Senast: Perla
·
E
Träning Hejsan, jag har en liten shettis på 26år. Jag rider (skrittar) ut henne ibland , går promenader oså men vi skulle vilja börja med...
Svar
9
· Visningar
2 405
Senast: anniiika
·
Hästhantering Har spenderat en bra tid med att gå igenom trickträningstrådar här med förtjusning. :D Saknar däremot en aktiv tråd nu.:) Jag söker...
2
Svar
25
· Visningar
12 828
Senast: Krans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar