replica

Trådstartare
Hej!
Har en galen jycke som älskar att lära sig nya trick och dylikt. Han är en collie hanne på 3 år. SKulle passa perfekt i agility, har dock inte tid till det så istället får det bli tricks. Så jag undrar om någon därute har lite tips på olika tricks och HUR man ska lära in dem?
Följande kan han redan
• Sitt
• Ligg
• Sitt fint
• Hopp upp
• High-five
• Vacker tass
• Kom hit
• Puss
• Kram
Han finner detta väldigt stimulerande! Vill gärna ha fler tips!
Tacksam för svar! :rofl:

Jag har lärt min lilla vovvsing höger å vänster tass. Du gör bara som du gjorde när du lärde honom vackertass men du kan ju börja med antingen höger eller vänster och när han kan det lär du honom det andra.
rulla runt och krypa kan du också lära honom.
Rulla runt: gör så att han ligger på sidan. Sedan för du godisen åt vänster ifall han ligger åt höger så att han måste sträcka sig efter den och ge honom den när han sträcker sig. sen ska han sträcka sig längre och längre tills han rullar runt.
Krypa: han ligger ner och du drar godisen framåt så han kryper. börja med att han bara ska sträcka sig och sen ska han ta 1 steg, sen 2 osv...hoppas du fattade minvirriga förklaring!! lycka till :banana:

Har varit inne där förr, har bland annat försökt med övningen "vinka". Min hund fattar dock inte att han ska lyfta tassen utan han tittar bara på godiset [har lärt honom att inte ta ngn mat/godis lr dylikt utan att säga varsågod, så det kanske spelar en stor roll?!] :rofl:
Han brukar bli så ivrig när han får upp lukten på godis så då brukar han göra alla tricks han kan på en och samma gång :confused: Hehe
Men tack ändå! =)

Plocka upp tvätt och lägga i tvättkorgen vore väl ett bra trix :D
Han får gärna komma hit och praktisera :angel:

Haha :rofl:
Ja, det vore något.
SKulle snarare bli katastrof av allt, han älskar att busa med kläder och dylikt. ;)

eller varför inte städa ens rum...eller kanske hela huset när jag ändå håller på! :banana:

Hahaha.. Ja, det vore då något.
(Kan riktigt se min knäppis springa omkring och städa!! :rofl:)

Liknande trådar

Träning Hej alla har en ponny som pga av tidigare skador inte kan ridas/köras och för att aktivera honom tänkte jag börja med lite...
Svar
2
· Visningar
432
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 914
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Hej igen allihopa! För en tid sedan fick jag lite tips och råd gällande val av rottis. Situationen har ändrat sig lite här hemma, och...
Svar
15
· Visningar
1 695
Senast: Aningsfull
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka