triangelmärkt...?

I

ivanhoe

kan man tävla en t-märkt halvblods häst som brutit hovbenet?
då menar ja förstås på kortare sträckor! :confused:

Sv: triangelmärkt...?

hej
mig veterligen är väl triangelmärkningen till för att visa att hästen är utdömd för tävlingsbruk, men att försäkringen tillåter ridning enbart i rekreationssyfte!?
men här är jag inte bombsäker, så förhoppningsvis svarar någon som vet mer!!
mvh eulalia

ja men d borde ju gå att tävla lätta tävlingar med min me!! distans!

Jag tror inte det kommer att gå att tävla distans med din triangelmärkta häst.

I vissa fall får triangelmärkta hästar - som tidigare nämnts - tävlas på klubbtävlingar om klubben tillåter det, men det är sällan distansrittävlingar hålls som klubbtävlingar utan de allra flesta är officiella tävlingar.

Så länge din häst är pigg och fräsch (och det är faktiskt en del triangelmärkta hästar när de får slippa ifrån hård träning och tävling) så kan du vara med på träningsritter och lära dig mer om distans tills dess du skaffar en ny, fullt frisk häst.

spelar ingen roll din häst är triangelmärkt du får lyssna på vad klubben tycker, min häst är också triangelmärkt, spelar ingen roll vad den är triangelmärkt för egentligen.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Det är mycket diskussion om att veterinärvårdspriserna är för höga och att det leder till för höga premier. Ja, att riskbolagen tar ut...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
10 670
Senast: Bregen
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 729
Senast: MalanMjöl
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 234
Senast: Tossa90
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 587
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama