Triangelmärkning, vad krävs egentligen?

Mumin_79

Trådstartare
Exakt vad krävs för triangelmärkning egentligen.:confused:
Vi har varit fyra turer till kliniken nu och ponnyn är röntgad överallt samt behandlad för något som ev kunde sitta i knät. Ponnyn har blivit värre :eek:

Det går inte alls att rida henne i hennes dåliga varv= höger. För några veckor sedan gick det att rida på men galoppen bytte hon.Ojämnt musklad och kortade höger bakben. Nu signalerar hon tydlig smärta genom att tvärvägra och vara jättesur i det varvet.
Har ingeting med lynnighet att göra då detta är dötrevlig ponny som allt vill göra sitt bästa och älskar galoppera omkring på ängarna annars.

Vi ringde till vet och fick en ny tid, vi beskrev det som hänt och sade att vi faktiskt vill triangelmärka henne då det är något fel på henne men att de inte hittar något.
Jag tror det sitter högre upp i si leden/bäckenet det här men ägaren vill INTE pröva alt metoder såsom kiropraktik eller liknande då hon haft egna dåliga erfaranheter av detta. Och veterinärer får inte hänvisa till denna slags behandling enligt kliniken. Den täcks heller inte av någon försäkring.:crazy:

Det bästa som jag ser det är för ponnyn att triangelmärkas och få lulla omkring i hagen som sällskap. Men vet meddelande att försäkringbolaget förmodligen inte går med på detta om felet inte kan hittas. Och dom har inte utrustning för att upptäcka felet om det sitter högre upp :confused:
Tänkte att jag då kunde köpa loss denna dyra ponny själv och ta ut en osteopat eller kiropraktor.

Traditionell veterinärmedicine verkar helt lönslöst om man inte har symtom som inflammationer att bota på rad. :cool:

Mumin

Sv: Triangelmärkning, vad krävs egentligen?

Vid långvariga besvär utan diagnos och upprepade behandlingsförsök brukar försäkringsbolaget "ge upp". Känner mer än en häst som triangelmärkts utan att exakt orsak kunnat hittats. Blir billigare för försäkringsbolagen i längden att delersätta och vara av med problemet. Ring ditt bolag direkt och rådfråga.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka