Trevliga namn på w, finns det?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trevliga namn på w, finns det?

Frågan är ju hur petig man behöver vara med uttalet också folk stavar ju inte alltid likadant även om man uttalar lika kommer barnet ifråga växa upp i Sverige kvittat det ju eller hur och jag för min del uttalar Sara och Sarah, Tomas och Thomas på samma sätt på Kristina och Christina oxå för den delen =)...

Jo, men det är liksom inte samma sak. Ch uttalas k. W uttalas inte v på engelska, vilket gör att det blir ett väldigt konstigt namn. Det blir som att döpa en Filip (eller Philip) till Philiph (ett skräckexempel som någon gav i en tråd för ett tag sedan), bara för att man tycker att det ser snyggt ut (eller vad det nu kan vara man har för motiv).
Det är ju synd att göra fel medvetet ;)
 
Sv: Trevliga namn på w, finns det?

Då funderar jag på om vi ska spinna vidare på W som begynnelsebokstav, men fins det några trevlig namn på W, framför allt om det blir en tjej, WENDY är ju kanske inte så kul.... Walborg-kanske inte..

Låser vi oss för mycket om vi väljer W, tycker ni?

Slutet av 80-talet och början av 90-talet var det mycket vanligt att syskonen fick samma begynnelsebokstav. Jag har två med samma (ej planerat) av fyra och det är inte alltid praktiskt.

Mitt tips, lås er inte vid begynnelsebokstaven, kolla in "vem" som kommer istället!
 
Sv: Trevliga namn på w, finns det?

Walentin - Walentina
Waldemar
Wilde - Wilda
Wide
Widar
Walde
Wolmar
Wilma
Waleria
Wera
Wega
Wigdis
Wilhelm
 
Sv: Trevliga namn på w, finns det?

fast om barnet ska bo företrädelsevis i Sverige tycker inte jag att det spelar nån roll... =)
 
Sv: Trevliga namn på w, finns det?

Fast det vet man ju inte :)

I Tyskland är det en fördel med W eftersom V uttalas F. Och i England är det en fördel med V i bland.
Frankrike vågar jag inte ens tänka på :D
 
Sv: Trevliga namn på w, finns det?

KL

Till TS: Om du gillar ovanliga namn så har jag en kollega som döpte sin son till Valde.
 
Sv: Trevliga namn på w, finns det?

Fler pojknamn:
Walther heter en liten kille jag känner. Det tog ett tag innan jag vande mig, men nu tycker jag att det är fint.
Wiggo är lite tufft också.

Av flicknamnen på W gillar jag Wera bäst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp