Trevlig tävling i Skåne

S

simpe

Tack Monke för en jättekul tävling i Perstorp. Allt var mycket bra organiserat.

Kan inte ni som var där rapportera om resultat, arrangemang och annat löst skvaller :devil:?
Så vi som inte kunde åka dit också hänger med...

Tack själv för att du kom :bow: :bow:
Själv är man rätt matt för tillfället men vi kommer igen.

Skall du till Danmark i Juni? Vi skall dit hela gänget, och då skall man kunna vara lite social också, ta en GD och prata skit. :d :p

Alla resultat är på väg ut på nätet både på arrangörens egen sida, plus reining föreningens hemsida. :idea:
Jag vågar inte länka dit eftersom jag tidigare fått inlägg raderade på grund av att jag lagt in länkar. :devil:

Ärligt talat fattar jag inte varför vissa länkar går bra och inte andra, men det kanske beror på moderatorns humör :angel:

Monke :)

Skvaller......
Waldemar Wass kom ner och sopade banan. Han tog hem Bronze Trophy Reiningen och FEI CRI Reiningen :bow: :bow: :bow:
Totte och Chimayo tog hem Non Pro Trofen.
QQQ gjorde sin första Quarter Show med den äran, förvisso har hon visat i Halter en gång tidigare men nu var det ridklasser. :banana: :banana:

Det var väldigt lite publik, överhuvudtaget :cry: Vill inte western folket se det bästa Sverige har att erbjuda ffa när det gäller Reining :crazy:?
Lovely Enterprise blev såld efter sitt första tävlingsframträdande på flera år. :D
De flesta Landslagsryttarna var på plats, Anna, Johan, Rick, Bobo och Fifi. :bow: :bow: :bow:
Kjell och Malin har inte tänkt tävla NRHA i år och Fredrik är ju som bekant i USA.
Apropå Fredrik är det någon som följer NRHA Derby resultaten :idea:

Japp jag ska till Danmark i juni och juli men först till Hamar om 2 veckor. Sen blir det väl Tune helgen innan midsommar tror jag.
Jag tycker också att det var tråkigt med så lite publik :( Däremot hade ny en kul domare, kommer inte ihåg vad han heter men han var riktigt bra som pbratade med de i Noviceklasserna och rolig.
Då ses vi i Danmnark om 3 veckor :D

tack! :) dig kan man lita på! :cool:
Tråkigt att det kom lite lite publik, hade själv gärna varit med och kikat även om jag tyckte det var lite långt att åka, tyvärr jobbade jag*suck*

Kul att det blir bra deltagare i alla fall!

Ja, tack så mycket för en trevlig tävling.
Det var helt ok med lite publik för min del :smirk:

Nervöst, nervöst men ack så kul.

Till Danmark i Juli :confused: jag som trodde att du skulle passa på att vara med på SQHA´s Ride Camp :cry: :cry:
Det blir tredje året med Ride Camp för mig och det är bara så himla kul. :bump: :bump:

Ja Tuse ligger helgen innan midsommar, då j-klar :p
Tjej maffian från skåne kommer och det skall bli så himla kul.
jag packar picknick korgen.......GD och lite annat :cool:

Domaren heter Jan Boogaerts och kommer från Belgien, ja en mycket kul prick. :D

Jaså ni åker till Norge, jag känner att det är lite i längsta laget för mig :smirk:
Jag förstår att du tagit över min roll som western groupi (eller hur det stavas) Det är såå bra det behövs fler :p

Monke :D

Lita på och lita på, jag vet inte det :crazy:
Men lite skvaller var det ju i alla fall. ;)
Jag har full förståelse för att du inte kör ända ner till Skåne. Men du och jag skall ju kämpa om placeringarna på Greva i Augusti :p :p
Jag bara längtar att ta med min lilla ut, du har ju redan testat med den äran. :bow:

Hur mår prinsen :D

Jotack, lill-fellan mår toppen!
Pigg och kry och alldeledes underbar :love: Han ÄR verkligen något extra...

Jag som ju absolut ska ha ston överväger seriöst att behålla årets hingstföl och sälja min pärla från i fjol... :crazy:

Varför är man inte gjord av pengar så man har råd att behålla alla fina hästar?
Och varför har man inte fler timmar på dygnet så man skulle hinna med alla bättre? :confused: :D

Jag bestämde ju att jag skulle ha ett tävlingsfritt år i år och slippa vara nervös utan bara njuta av tävlingarna och det passade utmärkt eftersom vännerna inte hade någon groom i år så då får jag vara supergroom åt dem :D
Men visst suger det att få ta på sig hatten och vara med själv särskillt när gamlingen går bättre än någonsin iår. Det är en ren njutning att rida honom :love: :love:
Han är fantastisk med tanke på att han fyller 25 nästa månad men grann som sjutton, musklad och fin.
Kanske får han åka med på QH SM iår ändå, skulle tro att jag inte kan hålla mig :D

Hej Simpe!
Välkommen till Hamar! Äntligen får jag träffa dig LIVE!! :)
Skall delta själv, i alla beginnersklasser utom showmanship. Kändes bäst att starta beginners då lillkillen bara är 4 år, och inte är helt "färdig" för de lite svårare mönstren. Hade hoppats på att starta några D-tävlingar i år, men finns inga att starta i :( Så då får det bli C i stället.

Längtar!
S.

Det ska bli jättekul att få träffa dig IRL efter allt mailande :D Vad är det för regeler för beiginner och open i WRN?

Öööhhh.... *rodna*
Tja.. ärligt talat är jag inte 100% säker på reglerna. Förr var det en regel på max 5 A- B- eller C-tävlingar, och man hade ett "beginnerskort" som sekretariatet signerade på. Detta blev ett kaos, med tappade kort, någon som glömt kort, osv.. så det systemet har visst blivit ersatt med en slags "poängräkning". Efter X antal poäng, blir man "uppflyttad" till Open. Alla poäng rapporteras till WRAN, som har översikt. Så var det också rykter om att man inte fick starta beginners och open klasser på samma tävling (det var många rosettkåta ryttare som ställde upp i allt... ) Jag har ju varit "borta" från tävlingsbanan ett år då min förra pålle blev utdömd.. :( Jag kollar lite regler, och kommer tillbaka med rapport :)

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
345
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 471
Senast: Nepenthe
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 989
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama