Trevlig semester med Baby?

MaRomer

Trådstartare
Har BF 6:e Maj och funderar redan på var vi ska åka på sem i sommar.

Kom med förslag! Antingen över en Weekend, 1 vecka eller längre! Utomlands (Havet då) eller i Sverige!

Vad ska man tänka på när man bokar resa? Planerar resan?

vi funderar på dessa resemål:
-High Chaparall
-Liseberg
-Danmark, Bornholm
-Halmstad, Havet? (Planerar ev resa ihop med min systers familj som har BF 13 Juli)

Sv: Trevlig semester med Baby?

Om jag utgår ifrån mig själv nu ( har en 3 veckors sovande på armen ).

Vi beslutade att inte boka upp oss i år, man kan inte i förväg veta hur ens bebis blir och det är en stor omställning att bli förälder.

Vi diskuterade som så att vi tar semestern som den kommer.
Vi kommer definitivt resa runt i Sverige, men har inte bokat upp oss på speciella dagar och vi har inte hyrt/betalat boende.

Vi kommer besöka familj och släkt runt om i landet i stället, på så vis låser vi oss inte vid en speciell dag och vi riskerar heller inte att betala för något som man sedan inte kan nyttja.

Men det är ju våra tankar och ni kanske iaf vill resa ;)

Då skulle jag iaf kanske valt något billigare alt över en weekend

Dina förslag på High Chaparall och Liseberg är ju toppen, lägger till Astrid Lindgrens värld om man gillar sådant :)

Jo vi kommer ju inte boka nått fören i sista min=) Men lite ideér kan man ju alltid få!

Absolut, förstod inte att ni skulle boka sista minuten därav mitt svar ;)

Vad tycker ni om att göra då ( vuxna ), bebisarna kommer ju inte uppleva det på så vis ;)

Vi i vår familj gillar ju djur och natur så vi kommer sikta in oss på typ älg och björnparker m.m ..

Absolut, förstod inte att ni skulle boka sista minuten därav mitt svar ;)

Vad tycker ni om att göra då ( vuxna ), bebisarna kommer ju inte uppleva det på så vis ;)

Vi i vår familj gillar ju djur och natur så vi kommer sikta in oss på typ älg och björnparker m.m ..

Ja jag gillar ju hästar=) Men annars så tränar vi med hundarna. Och är alltså ute mycket. Men vi tänkte faktiskt koppla bort detta helt och istället dra oss in mot städerna, och ev ut på landet nån timme bara. Havet är ju något vi båda tycker mycket om!

Funderar på att åka på spa men vet ej hur det fungerar med baby?!

Hundarna kommer vi ej ta med på SEM.

säger definitivt danmark eller havet, det har ni mest glädje av i år! liseberg o high chaparall är roligare när de är äldre.

Fast så små spädisar nyttjar ju liksom inte någonting på det viset.

Jag tycker helt klart att TS ska utgå från vad dom vuxna vill göra under denna semester i sådantfall, bebisarna kommer ändå vara otroligt små och inte uppskatta något på det viset :)

Men det är min åsikt :D

Jag skulle nog säga havet, danmark eller någon annan roadtripp.

liseberg blir inte roligt om man vill åka karuseller tillsammans och inte har med en tredje som passar bebisen när man åker, men är inte det ett problem för er så är det ju klart ni kan åka dit.

på high chaparall skjuter dom rätt så bra, så för en relativt nykläckt bebis skull så skulle inte JAG åkt dit.

Vi har precis kommit hem från en semester i Brasilien och hade med våran dotter som blev 6 månader nu när vi kom hem och det funkade superbra! både långflyget och även tiden där. Hon var gärna på stranden :)
Är nog dessutom lite lättare med en lite yngre bebis för dom behöver man inte underhålla som en 5-6 månader som ska pilla på allt, se allt och ha allt :D

lägger till; vi var faktiskt på Irland då sonen var 2 månader gammal och det gick superbra det med, å som jag skrev innan. han hade inget behov av att se eller pilla på allt. sov mestadels och vi kunde göra det som vi ville. vi körde runt en stor bit av landet under en veckas tid och det funkade som sagt jättebra.

Senast ändrad:

Har BF 6:e Maj och funderar redan på var vi ska åka på sem i sommar.

Kom med förslag! Antingen över en Weekend, 1 vecka eller längre! Utomlands (Havet då) eller i Sverige!

Vad ska man tänka på när man bokar resa? Planerar resan?

vi funderar på dessa resemål:
-High Chaparall
-Liseberg
-Danmark, Bornholm
-Halmstad, Havet? (Planerar ev resa ihop med min systers familj som har BF 13 Juli)

danmark hade ju ej varit fel ?! :) Iaf ja hade nog tyckt det varit skoj, kanske över ngn helg eller ngt sånt, vet ju ej hur tias jobbar..

Ja jag har också funderat lite över smällarna på HC. och liseberg vill man ju åka. Men till havet i Halmstad blir det helt säkert.

Är inte så mycket för att åka omkring, utan har gärna en fast punkt=)

danmark hade ju ej varit fel ?! :) Iaf ja hade nog tyckt det varit skoj, kanske över ngn helg eller ngt sånt, vet ju ej hur tias jobbar..

åker vi så blir de nog liiite längre. Iaf 4-5 dagar=) Finns ju endel å göra där hehe. Men hör av er när ni vet om han kommer jobba precis hela sommaren eller ej!

Dragracing EM på Mantorp park :angel:

Jag skulle åkt till havet, på en fin camping med en massa fin natur och man kan gå flera mil med barnvagn.

Jag snickrade ihop en egen spjälsäng till våran husvagn! Den är helt perfekt och så mysigt.
phppj59ci.jpg

Man krokar bara fast den, så om man vill bädda upp sängen där så hänger man av sidan som passar perfekt inne i badrummet så kan man sitta där och äta.

Sen beror det ju helt på vad ni får för bebis! Rasmus har kunnat somna överallt när som helst och kunnat sova trots party och oljud.

Hm semestrar med pyttis. Efter lillans första halvår kommer iaf vi vara proffs på detta:)

Irma föddes den 19 december 2008. Vi åkte till Sälen i slutet av januari/början av feb. 70 mil ungefär. Då var hon 6v. Det fungerade jättebra. Stannade halvvägs både dit och hem, för att hon inte skulle behöva sitta i bilstolen så många timmar om dagen. (Finns liggbilstol att hyra eller köpa också, men det visste inte vi då..). Lillan sov mest i sin vagn på dagarna när vi åkte skidor, hade farmor med som mer än gärna passade henne då.

Nu den 9:e Maj så ska vi åka till Alicante på solsemester. Blir till att flyga för lill-fisen då.

Sen blir det en veckosemester på Gotland i mitten av augusti. Båt och stuga.

Än så länge är hon ett mycket snällt barn. Men vem vet vad som händer tills dess. Däremot har det blivit såhär pågrund av två 50års-resor och Gotland åker vi till för att vi helt enkelt inte kan låta bli. Som jag (och min sambo) resonerar så kommer allt gå bra. Vi är tillsammans på alla ställena, bor i hus med de faciliteter som behövs och vi får ha kul. Var vi då är kvittar.

Så summan av kardemumman är: Man kan nog åka lite varstans. När Irma var 6veckor var det urenkelt att åka till Sälen. Nu när hon sover mindre och vill vara med mer överallt så hade jag nog inte velat åka dit. Iaf inte för att åka skidor. Viktigt är väl att ha plats att gå undan på, andas och försöka upprätthålla d rutiner som man skapat hemma. Bebisar mår oftast bra om de får vara med sina föräldrar, nästan precis osm min hund, bara hon får vara där matte är så är hon nöjd:D Kanske inte riktigt men... nästan!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka