Behöver lite hjälp av er erfarna på buke angående bockhov.
För några veckor sedan kollade jag på ett trevligt halvblodssto , men dock hade hon bockhov.
Hon är genomkollad i benen och där är inget fel, fläckfritt som sagt .!
Detta är inte medfött utan har kommit som fölunge .
Ska ha denne till lättare ridning , tävla i lättare klasser
Slänger en del med huvudet när hon går på långa tyglar , dock ej när hon går i form, om detta skulle ha något samband med bockhoven?,vad tror ni?Tänderna?
Ömmar även när hon ej har skor , så måste alltid vara skodd fram.
Var en trevlig häst, så lite fundersam på om jag ska köpa henne eller ej, men känner att det var lite mycket på än gång.
Har gått som avelsmärr och fölen har ej fått någon bockhov.! Så ett alternativ finns då även att avla? Eller vad tycker ni om att avla på ett sto med bockhov?
Tacksam för svar
För några veckor sedan kollade jag på ett trevligt halvblodssto , men dock hade hon bockhov.
Hon är genomkollad i benen och där är inget fel, fläckfritt som sagt .!
Detta är inte medfött utan har kommit som fölunge .
Ska ha denne till lättare ridning , tävla i lättare klasser
Slänger en del med huvudet när hon går på långa tyglar , dock ej när hon går i form, om detta skulle ha något samband med bockhoven?,vad tror ni?Tänderna?
Ömmar även när hon ej har skor , så måste alltid vara skodd fram.
Var en trevlig häst, så lite fundersam på om jag ska köpa henne eller ej, men känner att det var lite mycket på än gång.
Har gått som avelsmärr och fölen har ej fått någon bockhov.! Så ett alternativ finns då även att avla? Eller vad tycker ni om att avla på ett sto med bockhov?
Tacksam för svar