Treningsprogram, någon?

Haffe

Trådstartare
Min hopphäst (trakhener sto, 12 år, 172 cm.) har stått i två månader pga. ledvätska inflammation i vänstre has. Hon kan nu settas i gång igen enligt vetrinär. Hon har stått i liten hage 4 timmer per dag nu i två veckor og ledd i skritt i 10 minuter varje dag. Hon er oerhört omusklad (särskilt i v. bak) bak. Hur lugnt skall man börja ta det? Har någon et forslag till et treningsprogram?
Oerhört tacksam för alla råd!

Sv: Treningsprogram, någon?

Åh en till som har en trakehner här på buke. Har oxå en men har inte sett ngn annan som haft en. Vad har din för stam?

Sv: Treningsprogram, någon?

Hon kommer från POlen. Nu har jag inte stammen framför mig, men hon er efter Ogar och under en som heter Zselma. Känner du till dem? Hva med din?

Liknande trådar

Hästvård Hej, min häst har i princip vilat sedan september förra året då han först fick en stor blödning i gaffelbandet som tagit lång tid att...
Svar
7
· Visningar
1 522
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen hade jag inte tänkt att jag skulle skriva något om veckans ridlektioner... Min ridskola har redan börjat sin termin, men rent...
Svar
0
· Visningar
540
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 733
Senast: Madde_padde
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 548
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka