Trefärgad tinker?

Lyan

Trådstartare
Är inte en trefärgad tinker bara en vanlig brunskäck? Var en som sa att de var trefärgade som en sköldpaddsfärgad katt och att den trefärgade teckningen var ärftlig. Jag har mycket svårt att tro att det skulle finnas sådana trefärgade hästar utan att det skulle stå om det på olika sidor med hästfärger men jag kanske har fel?

Sv: Trefärgad tinker?

Jag förstår inte riktigt frågan. Det finns skäckar som har både bruna och svarta fält. Riktigt vad färgen heter vet jag dock inte.

Precis, både bruna och svarta fält, som en sköldpaddsfärgad katt

Är du helt säker på det ?
Det har jag aldrig vare sig hört talas om eller sett.

Alla hästar har ju EN grundärg, röd eller svart. Som jag har fattat den delen av genetiken så ska de inte kunna ha bägge synligt samtidigt.
Ovanpå det läggs sedan de vita fälten. Så nej, jag tror inte att det finns såna skäckar

Jag har sett bilder på sådana skäckar men de har fått sina fläckr pga att de har haft två DNA och dessa fläckar är inte ärftliga.

Jag har sett åtminstone en häst som i alla fall såg ut att vara tre färgad. Sen om det "svarta" i själva verket var väldigt mörk brunt vet jag inte. Kan mycket väl tänkas.

trefärgad brukar betyda brunskäck, de är ju då svarta i man o svans och på benen och bruna på fläckarna på kroppen. Åsså vita fläckar på det. Tre färger, men inte konstigare än brun med vita fläckar.

Något annat skulle vara en sensation och en ny grundfärg....

Jag skulle nog gissa på att det var så ! Om man tänker en mörkbrun så kan den ju vara ganska brun på vissa partier och kolsvart på andra. Så om de vita fälten då kommer "emellan" kan det säkert se ut som om den är trefärgad.

Det var det jag sa också, att det var en brunskäck men detta skulle tydligen vara en färg som var speciell för tinker och att de var fläckiga som en sköldpaddsfärgad katt.

Jag håller fast vid brunskäck

Jag har sett åtminstone en häst som i alla fall såg ut att vara tre färgad. Sen om det "svarta" i själva verket var väldigt mörk brunt vet jag inte. Kan mycket väl tänkas.

Enten det, eller så var det nok den islandshesten som ble født på Island for et par år siden. Den var en kimera, og hadde svarte, røde og hvite flekker. Men der kom de ulike fargene av at det var to embryoer som hadde smeltet sammen og blitt til én hest. Ellers er «trefargede» hester brun- eller mørkbrunflekkete.

Jag fick se bild, men fläcken syntes inte ;)

Jag kan tänka mig att det kan vara sådana hästar som Araminta nämner. En brunskäck som ser trefärgad ut.

Jag fick se bild, men fläcken syntes inte ;)

Jag kan tänka mig att det kan vara sådana hästar som Araminta nämner. En brunskäck som ser trefärgad ut.
den kan ju vara ljusare brun i ljumskarna och nästan svar på ryggen. Men trefärgad är den ju ändå inte...

Den pållen har jag sett. Riktigt cool!

Det finns ju ytterligare en islänning som hade två DNA. Million elller Miljon eller något liknande hette hon

HÄr är en urgammal tråd om den rödsvarta skäcken... http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=656695
och här är fotot
miljon.jpg

"A unique horse, Miljón from Grund.
Her color is chestnut and black.
The color of Milljon is a coincidental genetic pattern not reprodusable
(has been observed in other icelandic horses).
It is called mosaic pattern. "

Där var hon ju :laugh:

KL
Såg att det jag har skrivit kan låta rejält hånfullt mot den som berättade om de trefärgade tinkrarna. Det är det absolut inte! Jag är bara oduglig på att uttrycka mig som folk

Min häst är brunskäck och hon ser trefärgad ut i sommarpäls. vitt, ljusbrunt och svartbrunt.

Liknande trådar

Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
751
Senast: iNHALE
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 720
Senast: Amha
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 104
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 544
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar