trefärgad häst

malacogott

Trådstartare
hej. jag vet inte om jag postat denna tråd på rätt ställe, men hittade inget givet ställe. det gäller en av mina hästar. han var från början fux ( mellanfux, vare sig ljus eller mörk) med en vit fläck på sidan av magen, i storlek tennisboll. de senaste åren har han blivit prickig som en knabstrup. prickarna är mörkbruna. någon som vet vad detta är eller har sett något liknande. hästen är frisk på alla sätt.

hej. jag vet inte om jag postat denna tråd på rätt ställe, men hittade inget givet ställe. det gäller en av mina hästar. han var från början fux ( mellanfux, vare sig ljus eller mörk) med en vit fläck på sidan av magen, i storlek tennisboll. de senaste åren har han blivit prickig som en knabstrup. prickarna är mörkbruna. någon som vet vad detta är eller har sett något liknande. hästen är frisk på alla sätt.

Bend-Or-spots? Det låter som det, i viket fall. Det anlaget ger mörka runda prickar på fuxar. Och den vita fläcken skulle antingen kunna vara en birdcatcher spot, om den är rund, eller en effekt av skäckanlag, om den är ojämn.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 144
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 329
Senast: Enya
·
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 107
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur