Tredjedel blått öga

Y

ylv4

Vet inte om detta är rätt tråd

Har aldrig sett en häst med bara lite av ögat blått innan?

Fick en fölis i tisdes natt, och en tredjedel av vänstra ögat är blått :eek:

(det som ser ut som vitare i början av ögat på bilden)http://ylv4.bilddagboken.se/p/show.html?id=214214055&directlink=1

Vissa frågar om det är något som kan försvinna, eller växa.
Jag har ingen aning:crazy: Låter lite konstigt isåfall.

Då kom jag tänka på er! :D Kanske ni har större vetskap i detta område än jag :confused:
?

Sv: Tredjedel blått öga

vill du att det ska försvinna?

Fräck ju ;)

Jag har träffat en häst tidigare med halva ögat blått. Han är nu tre år och det är ju hur fräckt som helst! (det andra ögat är helt brunt)

Jag tror inte hästars ögonfärg brukar förändras.

Tror det kan vara som med människors ögon. Har dina ögon bytt färg från den du hade när du föddes, till en helt annan? Antagligen inte, och därför gör nog inte hästens det heller! :D Men är ju skittufft med det ögat! Vill haaa :love:

Jag har också träffat en häst med lite blått i ögat... ridit hästen ca 1 år (dock inte nu längre) Nu är den hur grym som helst på fälttävlan och har ALLLLDRIG haft problem.. jag skulle inte vilja ha bort de... de är ju en grej som utmärker sig!! :):love:

Det brukar räknas som ett tecken (stjärn etc) som har "spridit" sig till ögat. Inget konstigt eg.

Neffis bästa shettiskompis hade ett halvt blått öga :love:

har haft en häst som hade ett helblått öga:D, det försvann inte iaf, och han var inte blind eller så heller.

Det är som lil-sis säger, en "skäckfläck" elelr ett tecken som hamnat precis i ögat och bara där.
Inget konstigt och inget som lär försvinna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka