Tredelat D- ringsbett

I

Isidor

Är det nån här som vet nåt om det. Är det skarpare eller mildare än ett kulbett. :confused: :confused: :confused:

Jag har ett sådant, om du menar det med kopparrulle från h**ks.
Har ridit på kulbett också. Kan inte säga att jag tycker något av dem är skarpare än det andra, däremot har de flesta hästar jag ridit trivts väldigt bra på D-ringsbettet. :)

ja jag menade det från h**ks har köpt ett sånt ska testa det idag har nämligen ett kul bett på honom nu men tänkte testa det 3 delade eftersom han ligger på när man rider i skogen. efter som D-ringar ska ge lite hävstångs effekt.

Okej!
Men prova det, som sagt, alla hästar jag har ridit med det på verkar ha trivats bra med det.
Vad är det för häst du har förresten? :) Vilken storlek har du köpt?
Man måste nog passa sig lite för att köpa en för stor storlek av det där bettet eftersom mittendelen är ganska lång.. :smirk:

jag har en travare jag har köpt storlek 13,5 cm tro att han harden storleken på gammla bettet

Jag har ett sånt till mitt halvblodssto, och hon har aldrig någonsin svarat så bra på ett bett! Prövar jag andra, senast ett tvådelat i plast, så vill hon gå emot handen istället för att söka stöd på bettet!

Den där mittdelen ser lite kantig och vass ut, är den det? Alltså jämfört med en rund mittdel eller "oval"

Och inte är den väl bredare än andra tredelade bett med oval mittdel? :confused:

ponnyn jag red förut gick på det och han trivdes väldigt bra med det..ha nåt att göra me tungan, rulla på kopparrullen

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
212
Senast: aglaonema
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 522
Kropp & Själ Är det nån härinne som varit i kontakt med jourhavande präst? Hur var det? Kändes det som det gav nåt? Är inte troende och tvekar även...
2
Svar
26
· Visningar
2 064
Senast: nullo-modo
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka