treårstest?

Sv: treårstest?

Gå in på asvh.se och kolla distrikten!

I princip alla disktrikt har 3-årstester varje vår.

Halland ska ha i maj (27 maj tror jag)gå in på halländska hästavelsföreningens sida och kolla där tror nog att i skånelän skulle också ha något test i maj

Okej... Här omkring är det alltid i september.

Kolla med din lokala ponny/avelsförening. Vet inte vilken du tillhör/har närmast till.

Den här frågan gäller inte precis treårstest utan kvalitets för ponny:

Är det någon som vet om femåriga ponnyer får delta på kvalitets i år?

stormy skrev:
Den här frågan gäller inte precis treårstest utan kvalitets för ponny:

Är det någon som vet om femåriga ponnyer får delta på kvalitets i år?
En femårig ponny får deltaga på Kvalitetsbedömning om den antingen
fått föl , då går den i samma klass som fyraåringarna och får gå vidare till Riksfinal om den uppnår vissa poäng.
eller
-ej startat som fyraåring av annan anledning, då går den i egen femårsklass och går inte vidare till Riksfinal.
Detta är nytt för i år.
Observera att Kvalitetsbedömningen i sig inte är en tävling, det är Riks däremot. Resultaten är avelsvärderingsgrundande.
Ponny som uppnår vissa poäng får sk. Utmärkelse (kallades tidigare Diplom) i antingen Hoppning eller Gångart (eller båda). De som går i femåringsklassen får sk Utmärkelse Allround vid uppnådda poäng.
Endast svenskfödda ponnyer går vidare till Riksfinal.

Senast ändrad av en moderator:

Norrbotten:

Treårstest och hingstpremiering lördagen 6 maj på Grans Naturbruksskola i Öjebyn.

Domare för 3årstestet är Loa Axén - Hoppning och Torsten Hansson - Exteriör och ridprov

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 315
Senast: Freazer
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: MiniLi
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: CaisaCax
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 276
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"