Tre galna shi tzu...

Priscilla

Trådstartare
Går i min egna lilla värld, i solen och njuter. Goliat går vid sidan och går ovanligt bra för att vara han och jag tycker att "det här var ju ändå en trevlig långpromenad".

Så kommer vi in i ett litet bostadsområde, med en starkt trafikerad väg precis intill. Plötsligt kommer tre små hoppande bollar fram mot ett staket precis intill.
YPPERLIGT tillfälle att träna "hundmöte/förbudsträning/fot-med-störning" tänker jag och rättar till mig litegrann för att förbereda mig för en liten övning.

Till min förvåning omges jag plötsligt av dessa små bollar, som studsar runt Goliat och försöker bita honom i magen.
VA FAN? Hur kom dom ut!?
(Dom kröp utan problem under sitt såkallade "staket" och hoppar helt plötsligt runt och vallar oss på gatan.)
Det tänker jag inte gå med på.

Så jag skyddar min lille oskyldige jycke efter bästa förmåga;
Tar på min strängaste min och stampar mot dom små monstrena med elefantGraningekängorna i högsta hugg samtidigt som jag morrar "NU GÅR NI HEM IGEN!" Känner mej allmänt fånig och Goliat hänger fogligt med i mattes tvära kast för att valla in dom små galningarna.

Monsterhundarna förföljer oss och jag jagar bort dom med jämna mellanrum samtidigt som jag går åt mitt håll. Håller på så under två hustomter och jag börjar fundera på om jag kommer ha tre små bollar hängande i kläderna när jag kommer hem.
Plötsligt hör jag en dörr gnissla.... Ytterdörren på huset med hund:devil: står helt plötsligt på glänt. Jag skymtar ett människohuvud och plötsligt har hundarna sprungit in.

Uppenbarligen har människan stått och tittat på medan jag har försökt försvara min hund mot monsterattacker?
Trevligt.....
Funderar på om jag ska gå tillbaka nu på en gång och ta ett snack med ägaren.
Kanske skaffa sej ett riktigt staket om man har tänkt ha sina hundar lösa i ett bostadsområde?
Jag säger då det.

Tragiskt att det ofta är såhär med "tanthundar". :confused:
Men en intressant promenad blev det minsann.

Någon annan som haft en trevlig promenad? :D

Sv: Tre galna shi tzu...

Men jösses!
Ibland finner man inga ord för folk och deras hundhållning.

Vi har haft en skitrolig dag!
Jag hade lite ärenden in till stan och kom på den fenomenala idèn att stadträna / miljöträna hundarna lite i samma veva.

Vi bor ju mitt ute på landet och möter inte så mkt folk, hör endast fåglarna som kvittrar och omges av skog och vatten vart än vi går ungefär. ( Känner du igen det Gnist? hihi )

Koppel? Går det att äta?:angel:

Så efter att jag uträttat mina ärenden åkte kopplena på och vi promenerade runt stan.
Hade kontaktövningar utanför skolorna precis lagomt till när alla elever strömmade ut, tränade platsliggning på torget mitt bland allt ståhej och allt gick strålande.

Det kom även fram några vänliga själar och berömde mig och hundarna!
Dom var så jäkla käcka och jag är så stolt så jag spricker snart. :D

Nu kommer en tjej med sin BC för att träna, så vi får hoppas att det även går bra med den biten idag.:)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
4 016
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 954
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 396
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hej! Ni har säkert sett hundratals av dom här trådarna, ni har säkert också sett hundra av dom här trådarna som börjar med "Ni har...
Svar
17
· Visningar
1 920
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka