Travträning!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare suzukits
  • Startdatum Startdatum
S

suzukits

Jag skulle vilja ha lite (Mycke ;)) förslag på hur jag ska träna med min ponny hingst!
Nu tränar vi bara snabbhet o kondition med vagn på "vanliga" vägar!
Jag vill veta hur jag kan träna honom mer varierat.. kan inte rida eftersom han bara är 3 år (2,5)!
Typ något anorlunda körsätt! :idea:
Vill ha förslag som Ger träning. :)

Mina löshoppar jag och så har jag med dem på släp när jag kör de stora. Om man inte kan rida dem så kan man ju "tömköra dressyr" det kan vara knepigt men man lär sig.

ut och klättra i skogen. eller om du har nån grusgrop i närheten. simträna? :)

En vän till mig har en vagn med riktigt bra små däck på som gör att han i princip kan ta sig fram vart som helst. Jag blev grymt imponerad av vilka skogstigar hans varmblod lätt kunde ta sig fram på, klättra i och snirkla runt på!!
Att köra en häst behöver väl inte begränsas till jämna vägar? Klart, om man är rädd att hästen ska snubbla kanske, men å andra sidan är det kanonbra träning att få lyfta fötterna ordentligt.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: Lady_S
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
853
Senast: Cattis_E
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 529
Senast: Mabuse
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 842
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar