Travtidning

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Kia
  • Startdatum Startdatum
K

Kia

Det här är nog det allra värsta jag har varit med om i hela mitt snart 24-åriga liv. Helt ärligt alltså.

En av Sveriges travtidningar har skrivit mitt namn i sin tidning! De har liksom "intervjuat" mig... eller inte ens det. Och de har dessutom "förvrängt" vad jag har sagt! :eek:
Jag tror att jag lägger mig ner på golvet och självdör!
Får de skriva hur de vill i travtidningarna???:eek: :eek:

Sv: Travtidning

Nej det får de INTE, ta kontakt med dom omedelbart för dementering i nästa nummer.
Jisses, har de ingen hyfs och fason!! :mad:

Lycka till!!

Det är tyvärr inte bara travtidningar som gör så, och det är ju därför man ska ta det man läser i tidningen med en nypa salt...
Om det är helt fel som de har skrivit skulle jag kontakta tidningen.
Ibland "förskönar" de historien lite och mycket ofta förvränger de det man sagt.
Jag vet i en intervju som våran lokala tidning gjorde med mig förra sommaren, då va inte min sambo och jag sambo heller:crazy:
Vi fick många frågor om hur det va i vårat förhållande kan du tro...

Det är nog ovanligare att de skriver det man säger än tvärtom... Att skriva ditt namn i tidningen får de väl göra om de vill? Jag antar att de hade frågat Svante och/eller Kungens skötare innan de valde att följa just er?

Är det sakfel som är viktiga för dig tycker jag du ska kontakta chefsredaktören eller journalisten som skrev det. Jag läste artikeln imorse. :)

Jo, DE var informerade om att DE skulle bli följda av en reporter... Jag har ju ingenting med saken att göra alls.
Så varför ens nämna MIG i artikeln? Jag tränar inte hästen, jag är inte skötare, jag äger inte hästen. Jag hade ju INGENTING med saken att göra.
Jag följde med för att hjälpa till med diverse småsaker. Och naturligtvis för att jag skulle få lite fler foton på hästar till min samling :angel:

Ja, nu är det väl inte så blodigt allvarligt... Det var nog chocken över att läsa MITT namn i en tidning! :eek:

Reportern pratade ytterst lite med mig. Han kom och ställde sig bredvid mig när jag fotograferade hästen och frågade mig om skötaren var nervös över att ta in hästen i röntgenrummet.
Mitt svar blev: Ja, det tror jag nog.
-Men det syns inte på henne tycker jag, sa han.
-Nej hon har väl ett bra pokerface, sa jag.
Jag fattade inte ens att det var en intervju!
Inte heller när jag pratade om resan ner till Skara :eek: Då visste jag inte ens att han var reporter...
Nu framstår det ju som om hon var nervös över hela avelsvärderingen!

Jag har iofs pratat med henne idag och hon garvade friskt överalltihopa. Så då började jag också att garva. Så nu har jag lugnat ner mig! :rofl:
Sist jag var med henne på nån "stor" grej lyckades JAG bli intervjuad i NORSK TV! :eek: Samma visa då: Jag varken ägde hästen, skötte den, tränade den och jag hade inte ens kört bussen en meter på hela resan.
En fot i arslet på mig och in i vinnarcirkeln bara.

Senast ändrad av en moderator:

Kia skrev:
Ja, nu är det väl inte så blodigt allvarligt... Det var nog chocken över att läsa MITT namn i en tidning! :eek:

Reportern pratade ytterst lite med mig. Han kom och ställde sig bredvid mig när jag fotograferade hästen och frågade mig om skötaren var nervös över att ta in hästen i röntgenrummet.
Mitt svar blev: Ja, det tror jag nog.
-Men det syns inte på henne tycker jag, sa han.
-Nej hon har väl ett bra pokerface, sa jag.
Jag fattade inte ens att det var en intervju!
Inte heller när jag pratade om resan ner till Skara :eek: Då visste jag inte ens att han var reporter...
Nu framstår det ju som om hon var nervös över hela avelsvärderingen!

Jag har iofs pratat med henne idag och hon garvade friskt överalltihopa. Så då började jag också att garva. Så nu har jag lugnat ner mig! :rofl:

:rofl:

Man får vakta sin tunga, de "otäcka" journalisterna kan lura på de mest oväntade ställen... :D

Du kan inte ha varit med om mycket hemskt i ditt liv om detta är det värsta som du varit med om. :eek:

Lazio skrev:
Du kan inte ha varit med om mycket hemskt i ditt liv om detta är det värsta som du varit med om. :eek:

Jag tänkte faktiskt precis det samma..

Då hade jag gärna bytt liv, det kan jag ju säga..:D

Förlåt Kia, ta inte illa upp men...;)

Sen förstår inte jag, vad är problemet?
Läste artikeln i Travronden och har själv jobbat som journalist. För att få en artikel "levande" så "målar" man med beskrivningsord och för att läsaren ska känna känslan som var på plats citerar man det som sades.
Detta kan ju bli fel då det rycks i sitt sammanhang.
Men jag tycker inte du sa någonting som var fel eller konstigt!

Du visste att han var från ronden och han pratade med dig...det var INGEN intervju..;-)

Och jag tycker artikeln var jättemysig att läsa..så det är nog du som känner så bara!

Senast ändrad:

*haha* attans vilken otur att du vet vem jag är! ;)

Nä, jag ska inte sparka på honom. Jag tyckte att han var trevlig och artikeln i sig är ju bra skriven. :p

Nä, jag har inte varit med om så mycket. Och absolut inte i travvärlden!
Men som jag skrev tidigare så var det väl mest chocken över att se mig själv omnämnd i tidningen.
Jag hade ingen aning om det, det var bara det.

Nej det är inget problem alls... Jag har väl nämnt några gånger nu att jag blev chockad över att läsa mitt namn i tidningen?

Här rullar man in på macken på morgonen innan jobbet och ska få läsa lite spännande om Kungen och Cattis från avelsvärderingen.
Den första som "öppnar käften" i artikeln är jag själv. :eek: Jag som inte har någonting med det där att göra...

Ja, som sagt tidigare så blev jag väldigt chockad.
Men det är ingen fara med det. Jag skrev väl tråden på en gång utan att egentligen tänka igenom det hela.
Och det borde man ha lärt sig vid det här laget att man inte ska göra :angel:

...så nu skäms jag..

Ibland vill man ju inte ha en massa goda o käcka motsägelser utan bara "lufta" sig lite..:o

Detta försöker jag ju förklara för den manliga homosapien som är far till mina barn..Ja det brukar ju vara män som är fäder..eller!:confused: :angel:
Å så gör jag samma själv..

Förstår vad du menar Kia! Plöstligt är man en av "dom" där man själv läser om..ett namn som man vet det ligger så mycket mer bakom än ett par rader i en tidning.
Skum känsla!

Men jag tackar i alla fall för ett trevligt repotage..å du var med så därför åker du med i tacket..

Kram

Oj! Förlåt!
Det var inte meningen att du ska skämmas! :o

Jag slog väl lite väl hårt på stora trumman i chocken och förvirringen när jag skrev första inlägget :angel:
Men det är sant som du skriver: "Plöstligt är man en av "dom" där man själv läser om..ett namn som man vet det ligger så mycket mer bakom än ett par rader i en tidning."

Helt sjukt! :D

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
3 147
Senast: Lingon
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 254
Senast: mars
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag HAR försökt. Jag lovar att jag har det så jävla mycket även fast vissa kanske inte tror det. Men helt ärligt så som mitt liv har...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
7 309
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 657
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp