Atta-sthlm
Trådstartare
Läste på en anna sida som inte har med hästar att göra att det startats en grupp som var emot travet, detta pga det svåra djurplågeri som förekommer innom ALL travsport (främst i proffsstall). Man tog upp saker som att hästarna har käk, norshuvudlag, rycktussar osv... Dessa skule då vara till för att skapa panik hos hästen och därmed få den att springa fortare? Annat som skrevs var att det är fel att avliva skadade/sjuka hästar för vi hade ingen rätt att bestämma över liv och död...Jag blir så sorgsen när jag läser detta! (nu förstår jag ju att det alltid kommer att finnas folk som är emot alla former av hästsport) Tycker att det behövs mera kunskap innom all hästsport, men framför allt behöver man ju ta reda på med egna ögon vad som eg sker innan man går ut och namnger flera stora tränare som djurplågare! Det "komiska" Var att det namn som kanske borde ha nämnts nämndes aldrig... Ville mest skriva av mig o se vad andra har för åsikter...
(som avslut kan jag nämna att jag absolut inte glorifierar travsporten, visst det är mkt som inte är bra, men att hästarna ALLTID plågas och att all travsport e skit håller jag inte med om)
(som avslut kan jag nämna att jag absolut inte glorifierar travsporten, visst det är mkt som inte är bra, men att hästarna ALLTID plågas och att all travsport e skit håller jag inte med om)