F
flashlight
Hur rider ni ökningarna? Steg för steg. Och hur sitter ni? Jag tycker att det är svårt. Nu menar jag inte längning bara, utan en bra ökning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jo jag tänker också vinkla om bäcknet men precis som du säger, inte så det syns. Försök att sitta stilla på hästen efter att du laddat och bara hålla en lätt och luftig kontakt med bettet?
*kl*
Jag "taggar" inte i några hörn för att få till en bra ökning, däremot så samlar jag. Under övning är det lättaste sättet att rida öppna på kortsidan, ridan genom hörnet och släppa fram hästen.
Ju mer ökning, desto mer samling innan.
Om du får till en bra ökning så tycker jag att hästen släpper ner dig sadeln. Och dessvärre även tvärtom, en dålig ökning med släppt rygg ger en studsig häst.
Jo, nya ryttaren på min ponny har det poblemet, hon gör för mycket, det viktigaste är då att man tänker lugn, rakrikta och vänd in på diagonalen sitt stilla och lungt i sadlen lätta lite på handen och tänk ökning. Det är inte lätt Men vad i ridning är lätt..