Travhästskötare.......

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Axxxxa
  • Startdatum Startdatum
A

Axxxxa

Någon som har gått eller ska gå Travhästskötarutbildningen på Öknaskolan??

Om allt går som planerat så börjar jag där nu i höst!:banana:

Undrar vad ni som gått den utbildningen tycker om den?
Vad gör ni nu?
Vad var bäst på utbildningen?

Någon annan som ska börja nu i höst??

Sv: Travhästskötare.......

Hej vad kul att du funderar på att gå den:)

Jag gick första årskullen..tog studenten i april och fick jobb direkt hos en travtränare.

Är en bra utbildning, men som sagt vuxenutbildning och det krävs att man tar mycket egna intiativ och vet vad man vill för att få en värdig utbildning.

Positivt är att man har mycket praktik och chans att få många värdefulla kontakter.

Jag tycker absolut att du ska gå den om du brinner för travhästar och siktar på att jobba som travhöstskötare i framtiden!:laugh:

Vad kul......

Jag har ju aldrig direkt pysslat med trav, har ju bara kört nån travhäst när jag var 11-12 år och det är ju 10 år sen.:crazy:
Har jag nackdel av det??

Brinner för hästar gör jag ju och känner att det är det jag vill jobba med!
Men jag bor i Norrland och är gift så känner inte att jag är så flyttbar och det gör att det inte finns så mycket annat än travjobb att få!!
Och för mig gör det ingenting, jag gillar ju trav lika mycket som nån annan gren i hästvärlden!

Men hur är det med boendet på skolan?? Bodde du där eller nån annanstans?

Men om du bor i Norrland och inte är så flyttbar hur ska du palla 2 år i Nyköping?

Boende får man fixa själv.. finns lika olika alternativ. Finns rum att hyra på ett vandrarhem i närheten..jag bodde där 1:a året, men kan inte rekomendera det. Sen går det att hyra rum i små stugor vid stallet, men också dyrt för den standarden. Finns ett stuteri som hyr ut rum i en flygel där är det bra, men alla vill bo där:) Har man tur kan få tag i lägenhet i byn, men det är svårt. Men skolan hjälper till så gott de kan med boende om man är intresserad av att gå utbildningen.

Behöver inte vara en nackdel att du inte har så stor erfarenhet av trav. Utbildningen anpassas individuellt efter var man ligger i kunskap, men allt är väldigt inriktat på travhästar så man måste ju vara intresserad av det, men man behöver inte ha några jättekunskaper.

Alltså det jag menar är att jag inte vill bo nån annastans resten av livet. 2 år för mig är bara en kort period vilket vi överlever. Det handlar inte om vad jag pallar eller inte utan att jag och min man vill bo här uppe och han har ju redan jobb här!

Okej....Jag får kika runt lite helt enkelt. Synd att jag halka in så sent bara, känns som att det kan bli stressigt att hitta nåt.:crazy:

Okej, men det låter ju bra. Det ska bli jättekul iaf, Jag är såå taggad!:banana:

Hm, ja den hade jag inte tänkt på!:crazy: Men men.....Nyköping ska nog gå bra ett tag det med!;) Det är ju inte för alltid.....

Wången har förmodligen en ny kurs i vår, säk då om inte annat. Både jag och lobysalice kan nog intyga om att det är en väldigt bra skola, och du hinner lära dig mycket på 20 veckor där (jag gick dock treårigt gymnasium).

Har du planer på att bilda familj inom kort skulle jag inte slösa tid på en hästskötarutbildning?

Kombinationen barn och starthästar är inte speciellt lätt att förena. Jobbar du med travhästar är du ju ofta borta 2-3 kvällar i veckan med helgjobb dessutom. Tänk igenom hur du vill ha det ;)

Okej, ska kolla upp den. Får se först också hur det blir med Nyköping!:)

Jag har ingen brådska med barn. Jag är ju bara 22 så det hinner jag med så småningom när tid och tillfälle ges!:)

Liknande trådar

Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
645
Senast: Pegasus63
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 194
Senast: Gunnar
·
Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 042
Senast: Tualma
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka