Travhästförsäkring igen... Help.

tinafinis

Trådstartare
Har ringt runt alla de stora bolagen nu.
Nu har jag fastnat vid två stycken.
Hjälp mig välja..... Jag blir inte klok på detta.....
Lägger in det här för nån kanske har koll på vad som är bra o dåligt i vilkoren. Skickar med dom i tråden....

Vad prioritera????
Årspremie?
Vilkor?
Självrisk - fast eller rörlig???

Har gjort en undersökning idag om vilket bolag jag ska välja till min travhäst. Allt ingår ju inte för en travhäst då dom kan ha diverse skavanker.

Men i alla fall har jag kommit fram till att agria o sveland är bäst nu.
Men vilket ska jag välja???

har två andra hästar i agria. Det ger 5% rabatt på alla försäkringar. Försäkrar jag då min nya häst i agria så får jag ca 320 kr i rabatt. Försäkringen på travhästen kommer då att kosta 2760 ca. Då är det 120000 i tak, 1800 i självrisk samt 20% rörlig.

Hos Sveland skulle den kosta 2625. Då är taket 10000, 1900 i FAST självrisk.

Sveland verkar ha lite bättre vilkor och ersätter mer än agria om jag förstår det rätt???? http://www.sveland.se/djur/hast/hast_utskr.pdf se under det som ersätter travare. Se sid 19-22.

I en komplett travhästförsäkring ingår:
* Aktiv användbarhet - http://www.agria.se/Agria/text.nsf/id/4117
* Aktiv veterinärvård - http://www.agria.se/Agria/text.nsf/id/4112
*Agria plustillägg - http://www.agria.se/Agria/text.nsf/id/4114

Vad anser ni bäst??
Vad ska jag prioritera???
Snälla hjälp mig ur denna djungel!!

Årspremien är ungefär den samma så det kan kvitta, men vilka är bäst... Jag kan inte besätmma mig. Självrisk hit o självrisk dit... rörlig, fast.... En dag står ja där kanske med en skadad häst. Vad gäller då i min föräkring igentligen.....

Hoppas nån kan hjälpa mig.

Mvh tina
 
Sv: Travhästförsäkring igen... Help.

Snälla jämför agrias tre sidor o det sista där i svelands dokument (allt som går att försäkra en travare i) o säg vilket ni hade valt!!! är agria för kinkiga???
 
Sv: Travhästförsäkring igen... Help.

Pest eller kolera känns det som.... :angel:
Ibland känns det som om jag lägger en förmögenhet varje år på försäkringar som jag aldig behövt utnyttja eller så har det "bara" varit småsaker som varit så billiga att det inte varit lönt att ringa försäkringsbolaget....
Räknar jag ihop vad jag genom åren lagt på häst-, katt- och hundförsäkringar så skulle jag själv kunnat betala en större operation med de pengarna.
Jag har Agria, mest bara för att alla andra försäkringar som hus, bilar, olycksfall osv. ligger där. Om de är bra eller inte har jag tyvärr inte grunnat på men läser man igenom ordentligt så känns det faktiskt som om de är lite petiga..... Man kan ju nästan fundera på vad försäkringen egentligen gäller för när man har travhäst.
1900:- låter faktiskt som en bra deal på självrisken.....
 
Sv: Travhästförsäkring igen... Help.

har bestämt mig för agria nu. sveland täckte bara det som dom skrivit o det finns massor med sjukdomar utöver det som dom kan få o då gäller inte deras.

har skrivit i en tråd på ett annat forum oxå o fått lite råd där.
men efter att ha grunnat o pratat med dessa båda bolag i tre dagar så blir det agria.
med dom tre försäkringarna min häst kommer att få så står agria för allt utom just då travrelaterade sjukdomar.
tror nog att de blir bra.

ja vågar inte räkna på vad jag betalar i försäkringar med allt jag har!!
tänk vad rik man varit utan häst, bil och släp (de ja betalar för då). Oj oj oj.
Vad skulle man lagt dom pengarna på? Resor, kläder, skönhet mm mm....

Men jag älskar hästar :-D
 
Sv: Travhästförsäkring igen... Help.

Det är ju vår "sjukdom" ja. Min gubbe försökte mata ena Damen med Visa kortet i helgen.....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
39 212
Hästmänniskan Det var några år sedan jag hade häst och nu sitter jag och jämför försäkringar, det har hänt en del, framförallt gällande det finstilta...
Svar
14
· Visningar
2 205
Senast: No1
·
Hästmänniskan Om tråden ligger fel, flytta den gärna! Agria kör nu ännu en försäkringsförbättrande kampanj. Fast självrisk 1800 kr, ersätter 100%...
2
Svar
27
· Visningar
2 104
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp