PrittePuff
Trådstartare
Satt å titta på "Vinnare: V65", och fick se en hemsk bild, det var en häst som stegrade och slog runt.
Dom hade varit tvungna att avliva hästen...
Då jag tidigare haft en avdankad travare där det kom fram några år efter vi sålde hästen att han hade tydligen stegrat och slagit runt på banan han med. INget vi visste om när vi hade honom, men vi anade att nåt hade hänt då hans travkarriär hade tagit slut abrupt och han var ovanligt bakskygg för att vara gammaltravare.
Då började jag fundera... Hur vanligt är det att dom slår runt med sulky?
Förstår att det inte är jättevanligt, men det händer ju.
Finns det några som klarat att slå runt, och sen kommit tillbaka till travet?
Eller skadar dom flesta sig så att man avlivar dom och min gamla kille var bara ett undantag som fått leva?
Så här i efterhand så hade det bästa varit att avliva min fd travare, då han innan han slog runt inte hade några kroppsliga eller psykiska problem, men aldrig skulle funka varken inom trav eller som ridhäst.
Hoppas jag har lagt den rätt, (brukar inte hänga på trav )
Är det nån mer som funderat i dessa banor?
Dom hade varit tvungna att avliva hästen...
Då jag tidigare haft en avdankad travare där det kom fram några år efter vi sålde hästen att han hade tydligen stegrat och slagit runt på banan han med. INget vi visste om när vi hade honom, men vi anade att nåt hade hänt då hans travkarriär hade tagit slut abrupt och han var ovanligt bakskygg för att vara gammaltravare.
Då började jag fundera... Hur vanligt är det att dom slår runt med sulky?
Förstår att det inte är jättevanligt, men det händer ju.
Finns det några som klarat att slå runt, och sen kommit tillbaka till travet?
Eller skadar dom flesta sig så att man avlivar dom och min gamla kille var bara ett undantag som fått leva?
Så här i efterhand så hade det bästa varit att avliva min fd travare, då han innan han slog runt inte hade några kroppsliga eller psykiska problem, men aldrig skulle funka varken inom trav eller som ridhäst.
Hoppas jag har lagt den rätt, (brukar inte hänga på trav )
Är det nån mer som funderat i dessa banor?