Travhästar och Irland ?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare TJT
  • Startdatum Startdatum
T

TJT

Har en annons ute på en 9-årig valack som säljes som ridhäst/skogsmulle, håller inte längre för rejälare travträning eller tävling.
Har fått ett svar från Irland ! och min fundering är om man ska dra öronen åt sig... Finns det aktivt trav på Irland? Eller kan det vara ett bulvan-köp för något annat land och syfte ?
Tacksam för hjälp !

Sv: Travhästar och Irland ?

Jag hade dragit öronen åt mig. Bulvan är väl kanske inte så troligt, men pengabedrägeri.

ja ar en kompis i nordirland som hållr på med trav elelr det är väl mest passgångare..

Trav finns men är väl på gräsrotnivå (vet däremot folk som sålt sina hästar till irland i tron om att de ska gå till avel med tinkerhästarna och sedan har de gått till slakt, men det gäller ju varmblodsston i första hand då) och den travsport som finns handlar mest om typ gatutrav...

Tänk på att det är mycket pengabedrägerier som som svarar från England och Irland, s.k nigeriabrev (googla om du inte hört talas om företeelsen innan). Du blir erbjuden en check på ett högre belopp, löser in den för att ge dem överskottspengarna tillbaka och sedan kommer banken på att den är fask och du blir betalningsåteskyldig.

Min travare (som numera är ridhäst) travtränade på Irland som unghäst. Iofs blev hon ju ingen stjärna inom travet heller, men hon trändes iallafall där på nån stor anläggning (?) som unghäst. Varför kan man ju undra, hon är född i Sverige och kom tillbaka till Sverige efter det? I Sverige är ju travsporten större än på Irland?

Det finns uppfödare som har sina föl och unghästar på Irland eftersom de har en fantastisk betessäsong året om. Det ger helt enkelt hästen en bättre start i livet, med en bra och jämn foderkvalitet, och massor med rörelse.

Ja, som det här verkar utveckla sig så verkar det som Cambrie är på rätt linje, med check å så... Har dock bara haft mailkontakt med "köparen" än och inte lämnat några uppgifter på något vis och på så vis känns det ganska lugnt..

Förmodligen var hon på Ballykeane Stud ( Stavning??) hos Baalack. Han är svensk som driver en uppträningsfilial på Irland. Många stjärnor har tillbringat sitt första år där och sen kommit åter till Sverige för att fortsätta tränas här.

Senast ändrad:

Det var precis en sån som länken ovan! :)

Har en kompis som jobbat på Irland o körde en hel del lopp där..

Travet är väl vad man kan säga i startgroparna o lämnar en hel del övrigt att önska.
Jga skulle inte sälja en häst dit för att tävlas i trav.

Irländare gillar ju både Öl, Whiskey, spel och dobbel. Bråka och så vidare ;).
Jag älskar Irland :D men jag skulle nog inte sälja min häst dit ännu som du säger Humlan.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 078
Senast: kma
·
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 843
Senast: Verdandi
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hejsan! Jag känner att jag behöver lite hjälp med mina funderingar kring min häst. Det är så att för ungefär 1 år sedan så köpte jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 869

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka